10 întrebări pentru a scăpa de cel mai dificil moment dintr-o întâlnire de networking

Ești la o întâlnire BNI. Sau la orice întâlnire cu oameni de business pe care îi respecți și cu care îți dorești să interacționezi în cel mai benefic mod posibil. Să faci o bună impresie și să te rețină.

Ți-a fost greu dimineață când ceasul a sunat, dar entuziasmul întâlnirii te-a activat mai repede decât cafeaua. Și totuși…după ce ai ajuns la locație și ai salutat pe toată lumea, după ce ai servit micul dejun, a venit momentul intrării în sală. Lumea ia loc și încet, încet, vine rândul fiecăruia să se prezinte și să își promoveze afacerea. Simți cum inima îți bate tot mai repede, sângele se concentrează înspre creier, iar mâinile îți îngheață și transpiră totodată. Mai e puțin și vine rândul tău.

Contează oare că e prima sau a cincea oară când te prezinți, sau contează cât de sigur ești pe ceea ce vei spune? Trebuie doar să vorbești despre tine și despre afacerea care reprezintă viziunea ta, visul și mare parte din efortul și capabilitățile tale. Ar trebui să fie floare la ureche. Și totuși, vei putea să fii concis și să transmiți totul cum trebuie în 3 minute? Va rămâne audiența cu un mesaj clar? Îți va înțelege business-ul, îți va reține brandul?

Chiar dacă simți că ar trebui să concentrezi totul în acele 3 minute, de la începutul visului și al misiunii tale, la primul angajat, primul client, și momentul în care afacerea a luat avânt, poți răsufla ușurat – nu asta trebuie să faci.

Trebuie să explici concis:

  1. ideea de bază și cu ce te diferențiezi de alții,
  2. cui te adresezi și
  3. ce problemă rezolvă afacerea ta.

 

Totuși, scopul tău suprem în cele 3 minute este să stârnești interesul – odată ce ai făcut asta, ai câștigat permisiunea de a-ți continua povestea cu detalii care de care mai inedite, de la întâmplări interesante cu clienții, la tehnologiile inovatoare pe care le folosești sau potențialul de dezvoltare și planuri de viitor.

Pentru toate acestea, trebuie să te gândești ce este important pentru audiența ta, sau pentru fiecare persoană cu care discuți în particular. Ce i-ar interesa, cu ce îi poți ajuta? În acea prezentare de 3 minute nu trebuie să spui totul despre tine – acela este doar momentul în care trebuie să stârnești interesul – momentul în care pui bazele unor relații viitoare.

Și totuși, pentru a putea face asta cu lejeritate și cu impact, trebuie să știi foarte clar cum se definește brandul pe care îl reprezinți – fie că vorbim despre brandul personal sau despre business-ul tău.

În România, pentru o lungă perioadă de timp după căderea comunismului, afacerile s-au bazat pe advertising ca tactică de creștere a vânzărilor și, implicit, a afacerilor. În timp însă, concurența a devenit tot mai acerbă și mulți antreprenori au resimțit lipsa unei identități clare, a unei misiuni mai presus de profit și a unei imagini coerente și atrăgătoare, în linie cu identitatea – mai concret, lipsa unei strategii de brand care să îi diferențieze și să asigure loialitatea clienților.

Prea multă vreme, puterea brandului a fost subestimată sau a fost utilizată foarte superficial: “îmi trebuie doar un logo”. Acel logo însă, trebuie să aparțină unei povești, să transmită elementele distinctive ale business-ului și să aibă elemente de relaționare cu clienții. Așadar, mai întâi de toate, trebuie să te gândești cum vrei să fii perceput și să răspunzi la câteva întrebări de bază, indiferent de natura sau mărimea afacerii tale:

  1. Cine sunt clienții mei?
  2. Ce tip de clienți îmi doresc să atrag?
  3. Cine sunt competitorii mei?
  4. Care e poziționarea de brand a competitorilor mei?
  5. Ce probleme rezolvă afacerea mea? Cui ii pasă?
  6. Ce valoare aduce în viața clienților? Este distinctivă? Este relevantă pentru ei?
  7. Când cineva se gândește la companie sau la produsul/serviciul oferit, ce emoții aș vrea să aibă sau ce asocieri aș vrea să facă? Mă diferențiază ele? Mi le pot însuși?
  8. Care sunt beneficiile funcționale pe care le livrăm clienților?
  9. Există un beneficiu emoțional pe care doar noi îl livrăm clienților?
  10. Ce tip de personalitate va avea brandul meu?

Răspunsul acestor întrebări trebuie clar definit și deosebit conturat în cadrul unei identități de brand cu care să te mândrești, pe care să o poți transmite cu ușurință partenerilor de afaceri, angajaților și clienților. Nu este simplu, dar dacă ar fi, toată lumea ar face-o, nu? Este însă metoda prin care te poți asigura că business-ul tău este distinctiv și își poate loializa cu ușurință clienții și partenerii, creând o legătură emoțională cu aceștia. Dacă brandingul face parte încă de la început din strategia ta de business, vei avea o comunicare coerentă și un parcurs sustenabil.

Dacă vrei să afli cele mai eficiente practici de branding de la experți din companii de renume mondial, precum ING, IBM, Mastercard și McDonald’s, participă la cel mai important eveniment de business și branding al Europei de Est – REBELS AND RULERS.

  • Află strategiile din spatele celor mai de succes campanii creative.
  • Vezi cum folosesc brandurile tehnologia pentru interacțiuni eficiente cu audiența lor și creșterea business-ului.
  • Învață practici de creștere a business-ului testate de companii de renume mondial și experții lor. Printre ei:
    • Matt Biespiel, Marketerul anului la Cannes Lions, care a crescut timp de 11 ani brandul McDonald’s;
    • Michael Johnson, aflat în top 10 designeri englezi, care a facut rebrandingul Virgin Atlantic;
    • Laura Ries, autor de renume mondial, pionier în marketing și branding;
    • Sonal Dabral, Creativul anului și vice-președinte Ogilvy India.

Evenimentul va avea loc pe 25 și 26 octombrie, în București.

Află mai multe pe: RebelsRulers.com/event.

Un articol de Andreea Dincă, BRANDINGMAG

Lasă un răspuns

Sidebar: