E bine să te întâlnești cu competiția și la raft sau oriunde în fața clientului, dar e și mai bine să ții aproape și să încerci chiar o colaborare

Competiția este bună pentru afacerea ta, te ajută să dezvolți servicii și produse noi, să-ți menții standardele de calitate la un nivel ridicat și să-ți stabilești permanent obiective mai ambițioase – în principal să devii cel mai bun din domeniul tău.
Ideea de a colabora cu competitorii tăi pentru a vă dezvolta reciproc afacerile poate părea dacă nu bizară, cel puțin dificil de realizat în fapt. Până la urmă, de ce ai ajuta tu concurența?
Pentru că nu doar că vei livra servicii și produse complete clientului tău, dar vei avea și tu acces la perspective noi de a aborda lucrurile pe care în mod normal nu le-ai fi luat în considerare, poți descoperi modalități noi de a-ți dezvolta afacerea, dar și de a îmbunătăți peisajul general al industriei tale.

Atunci când te gândești la competitorii tăi, nu alunga atât de repede gândurile acestea, ci mai bine pune-ți următoarele întrebări:
● Ce anume fac ei mai bine decât tine?
● Ce întrebări vrei să le adresezi sau ce lucruri crezi că poți învăța de la ei?
● Ce anume faci tu mai bine decât ei?
● Și în final fii cinstit, cine ocupă un loc mai important în domeniul vostru – tu sau ei? Ce anume poți face fie să te menții pe poziția superioară dacă este cazul, fie să devii mai puternic?
Este important ca în urma acestei evaluări comparative să-ți fixezi obiective corespunzătoare.

Dar dacă un competitor îți cere ție sfatul? Ajutându-i pe alții întotdeauna vei avea de câștigat, pe lângă sentimentul de împlinire pe care îl trăiești când împarți din cunoștințele și experiența ta vei obține respectul și bunăvoința celor din industria ta și de ce nu un ajutor atunci când vei avea nevoie.

Tu ce fel de relație ai cu competiția?

Lasă un răspuns

Sidebar: