And the Oscar goes to… The shape of DIVERSITY

Diversitate de gen, de rasă, de orientare religioasă, sexuală, diversitatea sub toate formele ei este unul dintre subiectele cele mai actuale preluate peste tot în media, pe rețelele sociale, în mișcări artistice ultra moderne sau în filme.

Diversitatea de gen este deja veterană acestor discuții, tratamentul egal între sexe este pus periodic pe tapet sub forme mai mult sau mai puțin vehemente.

Dar aici nu ne propunem să îmbogățim acest subiect ultra vizitat, ci o să ne oprim la un capitol mai de nișă: cum fac networking femeile vs bărbații? Există vreo diferență? Și aici o sumedenie de teorii, de la cea a lui Sheryl Sandberg, COO al companiei Facebook, autoarea celebrei cărți LeanIn, care este de părere că femeile sunt mai puțin abile într-ale networkingului decât bărbații, însă există și versiuni mai optimiste care văd în femei capacități nebănuite de a face networking, chiar la un nivel mai ridicat decât al semenilor de sex masculin. Oare unde este adevărul? Cu siguranță, undeva la mijloc.

Urmași mândri ai vânătorilor neînfricați din vremuri preistorice, bărbații sunt încă tributari principiului “punct ochit, punct lovit” și sigur se mândresc cu asta. Așadar, sunt mai tranzacționali decât femeile atunci când stabilesc relații, în timp ce femeile sunt mai axate pe calitatea relației. De ce sunt relevante aceste diferențe? Pentru că de cele mai multe ori, în contexte de networking, avem de-a face cu reprezentanți ai ambelor sexe și dacă înțelegi cum funcționează diferențele de abordare, vei reuși să ai mai mult succes în încercările de a stabili relații de calitate.

Ivan Misner dă exemplul unui studiu efectuat pe 12.000 de respondenți care a arătat că persoanele care au fost preocupate mai mult de calitatea relației au avut mai multe de câștigat pentru afacerea lor și s-au dovedit a fi networkeri mai eficienți. Și nu cred că îl putem acuza de feminism, la asemenea eșantion, marja de eroare fiind cu siguranță, foarte mică.

Însă doar pentru că femeile sunt capabile să își crească afacerile din ce în ce mai mult datorită networkingului, asta nu înseamnă că grupurile de networking ar trebui să fie niste triburi matriarhale. Pentru ca un grup să își atingă maximul de potențial, diversitatea trebuie să fie acolo, ca la ea acasă. Tendința noastră naturală este să ne înconjurăm de oameni asemenea nouă pentru că asta ne garantează o zonă de confort. Însă acest lucru nu este benefic pentru networking, unde ideal este să existe un grup de oameni cât mai diferiți. Bogăția de profiluri, de abordări, de personalități, generează un anumit tip de dinamică și oferă acces la alte arii pe care nu ai avea cum să le cunoști dacă nu ai ieși din zona de confort.

Și cu cât un grup de business networking este mai divers, cu atât membrii săi se vor conecta mai bine unii cu ceilalți. Iar când oamenii sunt conectați, relațiile care se stabilesc sunt mai puternice, ceea ce va duce în mod firesc la generarea unui număr cât mai mare de referințe pentru afacerile celor din grup și prin urmare, va conduce la rezultate bune pentru fiecare afacere.

Lasă un răspuns

Sidebar: