10 sfaturi rapide ca să fii eficient în networking:
- Multe persoane încep să facă networking doar după ce își pierd slujba. Networkingul eficient presupune să-ți construiești relații și contacte cât timp ești încă angajat.
- Dacă participi la un eveniment de networking asigură-te că știi de ce o faci. Cauți un job? Vrei doar să stabilești contacte noi sau să-ți găsești un mentor?
- Pregătește-ți un elevator pitch precum și răspunsuri la eventualele întrebări referitoare la obiectivele și planurile tale în carieră.
4. Nu uita de cărțile de vizită. Poate fi jenant după ce ai făcut cunoștință cu cineva să îți scrii datele de contact pe o bucățică de hârtie.
5. Oamenii își pierd repede interesul când vorbești numai despre tine minute în șir. Pune întrebări și ascultă cu interes ce au ceilalți de spus.
6. Nu monopoliza timpul interlocutorului. La un eveniment de networking oamenii vor să vorbească cu cât mai multe persoane.
7. Detaliile fac diferența când vorbim despre prima impresie: îmbracă-te elegant, strânge mână ferm, stai drept, privește-ți interlocutorul în ochi.
8. Oamenii puternici cu multe contacte întâlnesc în fiecare zi foarte multe persoane, de aceea este esențial să ieși în evidență. Comportă-te ca un lider, fii asertiv. Dar nu exagera, vrei să emani siguranță, nu să fii agasant.
9. Nu rămâne pasiv. Dacă persoana căreia i te adresezi îți răspunde că nu te poate ajuta, întreabă dacă există șanse pentru viitor să colaborați sau dacă îți poate recomanda pe altcineva. Stăruință arată faptul că ești cu adevărat interesat.
10. Follow up-ul după o primă conversație cu un contact nou este foarte important, fie că trimiți un bilet de mulțumire, un email sau dai un telefon.