Articole din categoria Antreprenoriat

De ce unii au succes în business și alții eșuează?

Statisticile arată că 20% dintre afacerile mici eșuează în primul an, 30% în cel de-al doilea an, 50% după 5 ani și 70% în cel de-al zecelea an.

Riscul de eșec pare atât de mare încât te poți întreba dacă mai are rost să pornești pe acest drum. Însă, în viață, „dacă nu riști, nu câștigi”.

Ce poți face totuși pentru a-ți crește șansele de a te situa de partea pozitivă a statisticilor? În primul rând să cunoști foarte bine care sunt principalele greșeli pe care trebuie să le eviți.

Read More „De ce unii au succes în business și alții eșuează?”

Comunicarea este cheia, dar…cum comunicăm?

Să stabilesc o întâlnire față în față? Mai bine dau un telefon. Dar dacă trimit un mail? Sigur îmi ia mai puțin timp. Oare un sms ar fi nepotrivit?

Sunt întrebări care ne trec prin cap de multe ori când trebuie să luăm legătura cu cineva: un colaborator, un fost coleg, o persoană pe care tocmai am cunoscut-o la un eveniment de networking etc.

Evoluția tehnologiei ne-a pus la îndemână mai multe opțiuni de comunicare, fiecare cu anumite avantaje și dezavantaje. De aici se naște provocarea de a o alege pe cea mai potrivită pentru fiecare situație și persoană în parte.

Read More „Comunicarea este cheia, dar…cum comunicăm?”

12 recomandari despre etica in afaceri – mici sfaturi de zi cu zi

De la lipsa eticii in afaceri pleaca toate problemele pe care le intalnim, de la neincasarea facturilor, concurenta neloiala, pierderea clientilor si pana la legislatia reactiva de care avem parte, pentru ca sunt pedepsiti cei onesti si cinstiti si nu cei care merita.

Am norocul sa fac parte de dintr-o comunitate de business networking (BNI Romania) care mi-a imbogatit cunostintele si m-a slefuit ca om. Aici am invatat lucruri pe care nu le-am intalnit nici in scoli si nici in carti, mi-au fost eliminate frici si temeri, am descoperit ABC-ul credibilitatii si cat de important este sa o castig. Multe din regulile eticii tin de bun simt, care nu se gaseste din abundenta in jurul nostru.

Read More „12 recomandari despre etica in afaceri – mici sfaturi de zi cu zi”

Managing Partner @Ask For Accounting

Cui i-e frică de….. vorbitul în public?

Inima îți bate din ce în ce mai repede, stomacul ți se strânge ca un ghem, palmele îți transpiră, iar vocea îți tremură.  Nu este descrierea unui coșmar, ci senzațiile prin care mulți dintre noi trecem când urmează să vorbim în fața unei încăperi pline de persoane mai mult sau mai puțin cunoscute.

Poate nu știai, dar teama de a vorbi în public, care poartă denumirea de glosofobie, afectează aproximativ 75% dintre oameni, de cele mai multe ori într-o manieră ușoară, însă uneori poate deveni chiar debilitantă.

Capacitatea de a-ți comunica ideile într-un mod clar în fața celorlalți este un element esențial pentru a evolua în viața profesională, fie că vrei să avansezi în carieră, să-ți dezvolți afacerea sau să inițiezi colaborări de succes. Read More „Cui i-e frică de….. vorbitul în public?”

Și cu o floare se poate face primăvară

Există o mulțime de articole sau cărți care descriu pașii esențiali pe care trebuie să-i urmăm dacă vrem să ne atingem obiectivele în plan profesional, să avem succes, să ne transformăm în lideri, să uităm de griji etc. Pe scurt, să ne schimbăm viața în bine.

Însă, dacă stai puțin să analizezi lucrurile, vei observa că nu schimbările majore, pe care ne este atât de dificil să le facem, sunt cele care contează, ci acei pași foarte mici pe care putem să ni-i asumăm zi de zi.

Care este însă acea mică schimbare care poate avea cel mai vizibil și rapid impact asupra vieții noastre?

Read More „Și cu o floare se poate face primăvară”

Perfecționistul antreprenor, acest Făt Frumos din Lacrimă

Zilnic citim povești, afirmații, postări motivaționale care ne spun că putem face tot ceea ce ne propunem, putem deveni orice ne dorim, că important este să credem în visul nostru și tot universul va conlucra pentru a-l îndeplini.

Atunci de ce pentru unele persoane totul pare să se întâmple în mod natural, fără prea mult efort, în timp ce pentru altele drumul este mult mai dificil și de multe ori conduce doar către eșec?

Ce face diferența?

Poate trebuie să acceptăm că suntem foarte diferiți și nu putem să urmăm cu toții aceeași cale. Iar, apoi, să găsim ceea ce se potrivește cel mai bine cu felul nostru de a fi. Și poate este chiar atât de simplu: când nu vom mai fi într-o continuă luptă cu noi înșine, vom găsi fericirea.

Read More „Perfecționistul antreprenor, acest Făt Frumos din Lacrimă”

Decizii? Dă cu banul!

Te provoc la un exercițiu de imaginație: gândește-te care este cel mai bun client al tău și imaginează-ți că este cel care îți susține afacerea în proporție de 90%. Acest client vine azi și îți spune că nu mai poate colabora cu tine. Ce se întâmplă cu tine și afacerea ta? Ai soluția salvatoare într-un astfel ce caz? Ce decizii iei? Și, mai ales, de ce?

Read More „Decizii? Dă cu banul!”

Fără să fim negativiști, și NU are puterea lui

De câte ori nu ți s-a întâmplat să fii ocupat până peste cap cu propriile proiecte, dar să nu poți refuza un coleg care te roagă să-l ajuți? Sau să accepți să colaborezi cu un partener în ciuda faptului că ai simțit că nu rezonați sau nu împărtășiți aceleași valori, doar pentru că nu ai putut să spui NU.

Indiferent în ce domeniu lucrezi, timpul tău reprezintă o resursă prea prețioasă pentru a o irosi angrenat în proiecte care nu te reprezintă.

Un NU rostit pe tonul potrivit, poate spune despre tine mai multe decât un DA lipsit de convingere. Transmite că ești o persoană directă, care știe să stabilească limite, care impune respect și care își cunoaște foarte bine prioritățile. În acest mod orice DA al tău devine și mai valoros.

Read More „Fără să fim negativiști, și NU are puterea lui”

Cei mai buni lideri sunt și comunicatori înnăscuți

La fotbal, la vreme și la comunicare pare să se priceapă toată lumea….Și totuși, e nevoie de puțin mai mult ca să fii un bun comunicator. Dar de ce e atât de important să comunici bine ? Mai ales atunci când ești în rolul de a conduce oameni, abilitatea de a transmite mesaje care să îii inspire și să îi motiveze este esențială.

Astăzi, mai mult ca niciodată, când angajații valoroși au atât de multe opțiuni, liderii au misiunea dificilă, dar esențială, de a-i conecta la obiectivele companiei, de a le comunica viziunea, așteptările și schimbările dorite.

Ce presupune însă comunicarea, lăsând deoparte ceea ce am învățat cu toții la școală?

Read More „Cei mai buni lideri sunt și comunicatori înnăscuți”

În căutarea Graal-ului…există o formulă magică a succesului?

Îi vezi în reviste, devin personaje de filme, de cărți, sunt oamenii care reușesc tot ce își propun și pentru care totul apare atât de simplu. Cu toții ne întrebăm uneori ce face diferența între oamenii de succes și restul lumii? Ce e în spatele pasiunii, perseverenței și energiei care transformă visurile în realitate?

Travis Bradberry, doctor în psihologie clinică și organizațională, cofondatorul TalentSmart®, lider mondial în furnizarea de teste de inteligență emoțională și de training și coautor al cărților, Leadership 2.0 și The Emotional Intelligence Quick Book, a identificat 11 semne pe care trebuie să le bifezi pentru a ști dacă ești pe calea spre succes.

Read More „În căutarea Graal-ului…există o formulă magică a succesului?”

Sidebar: