Articole din categoria Antreprenoriat

Brand-ul: oxigenul visului tău

Edmund Hillary este unul din primii doi alpiniști confirmați că ar fi escaladat vârful Everest. Alături de șerpașul său, Tenzing Norgay, Hillary a plantat ferm steagul Commonwealth-ului pe cel mai înalt vârf din lume în 1953.

Înainte însă de urcușul final și intrarea în legendă, Hillary s-a asigurat de două lucruri: că avea provizii suficiente și că se aclimatizase zonei din Nepal.

În prezent pentru a ajunge în vârf ai nevoie să treci prin 6 tabere. Nimeni nu pornește în ziua 1 pentru a ajunge în vârf – peste 200 de alpiniști încă se găsesc pe munte și nu voluntar sau… în viață. Pare lugubru? Este. Dar în același timp este și o lecție despre importanța unei baze solide, a pregătirilor și a respectului acordat obiectivului pe care ți-l setezi.

Read More “Brand-ul: oxigenul visului tău”

Demisia fără un plan de rezervă: salt în gol fără parașută?

Statisticile, regulile, bunul simț spun că cel mai bine este să nu renunți la un job până când nu ai certitudinea unui alt post. Adevărul este însă că hotărârea de a demisiona înainte sau după ce ai găsit un nou job este una profund subiectivă și personală, pe care trebuie să o iei după ce cântărești cu atenție riscurile și beneficiile celor două opțiuni.

De fiecare dată când te vei gândi la demisie vei simți teamă, cu atât mai mult dacă nu ai nici un plan de rezervă. Dar, oricât de riscant ar fi, sunt anumite situații când este cea mai bună alegere pe care o poți lua.

Read More “Demisia fără un plan de rezervă: salt în gol fără parașută?”

Brandingul înseamnă mai mult decât un logo

Jurnal de conferință. Evenimentele de marketing, advertising, digital, s-au înmulțit în ultima vreme în agenda celor interesați de acest domeniu și de multe ori îmbină într-un mod fericit transmiterea unui conținut de calitate cu o experiență de networking unică, în sensul în care ai ocazia să cunoști specialiști internaționali cu care nu o să te mai intersectezi prea curând. Sentimentul pe care îl ai este că lumea se contectează din ce în ce mai ușor la marile trenduri, că este mai simplu să ai acces la informații sau experiențe extrem de diverse din care poți învăța o sumedenie de lucruri. Cam asta înseamnă să mergi la un eveniment reușit.

Read More “Brandingul înseamnă mai mult decât un logo”

Creativitate sau productivitate? Se poate și una și alta ?

La prima vedere, creativitatea și productivitatea sunt adesea percepute ca două principii opuse ce concurează pentru timpul și munca pe care o depui.

Productivitatea reprezintă dezideratul tuturor oamenilor de afaceri, toate deciziile pe care aceștia le iau, achiziții, angajări, se învârt în jurul ei.

Creativitatea nu poate fi cuantificată sau măsurată, ea există sau nu. Ceea ce este grozav când te gândești la ideile geniale pe care le poate genera, dar mai puțin de dorit când te confrunți cu un termen limită și inspirația se lasă așteptată.

Read More “Creativitate sau productivitate? Se poate și una și alta ?”

Să lucrezi de acasă – oportunități și provocări

Dacă ești un antreprenor la început de drum și ai ales să-ți conduci afacerea de acasă, probabil că ai luat în calcul o serie de avantaje: economisești banii pentru chiria unui birou, ai un program mai flexibil și poți petrece mai mult timp alături de familie.

Dar te-ai gândit și la provocările care apar? Sunt mai multe tentații care îți distrag atenția, este mai greu să-ți păstrezi un program organizat, dar cel mai important este faptul că fiind departe de o comunitate de afaceri, business-ul tău nu are vizibilitate și ai șanse mai mici de a-ți clădi o rețea de relații profesionale.

Read More “Să lucrezi de acasă – oportunități și provocări”

Inevitabilul s-a produs: vacanța s-a terminat, cum ne pregătim pentru revenire?

După zile sau, pentru cei mai norocoși, săptămâni de trezit târziu, stat la plajă, cutreierat orașe noi, petrecut timp cu familia sau prietenii sau pur și simplu lenevit, realizezi că inevitabilul s-a produs, concediul s-a terminat.
Fie că-ți place sau nu, mai devreme sau mai târziu trebui să te întorci la serviciu.
Și dacă te aștepți să începi munca plin de energie și de creativitate, confruntat cu un munte de proiecte rămase în urmă și de emailuri necitite, constați că toată starea ta de bine se destramă rapid și ajungi să fii mai stresat decât erai înainte de vacanță.
Pentru a face tranziția de la vacanță la muncă puțin mai ușoară, ia în calcul câțiva pași.

Read More “Inevitabilul s-a produs: vacanța s-a terminat, cum ne pregătim pentru revenire?”

Bad habits die hard sau nimeni nu este perfect

Chiar dacă este greu să acceptăm, cu toții avem micile noastre obieciuri ce pot deveni enervante pentru cei din jur. Iar de cele mai multe ori nici măcar nu suntem conștienți de ele. Chiar dacă aceste obiceiuri nu ne definesc în totalitate, în timp ele ne pot afecta imaginea la job sau în echipa din care facem parte, ne pot îndepărta de cei din jur sau ne pot limita posibilitățile de avansare și de dezvoltare.
De aceea, dacă îți dorești ca oamenii să te țină minte pentru trăsăturile tale pozitive, începe prin a fi cât mai conștient de modul în care te porți.
Identifici vreunul din obiceiurile sau atitudinile de mai jos în comportamentul tău profesional?

Read More “Bad habits die hard sau nimeni nu este perfect”

Corpul tău vorbește. Spune oare ce vrei tu?

Limbajul corporal este foarte important atunci când vorbim despre networking și construirea relațiilor. Ceea ce transmiți în primele minute după ce faci cunoștință cu cineva, în special la nivel nonverbal, arată care îți sunt intențiile, dacă poți fi de încredere și poate fi crucial pentru o potențială relație de colaborare.

Atunci când participi la un eveniment de networking asigură-te că nu-i descurajezi pe ceilalți să te abordeze prin ceea ce transmiți, fără ca măcar să-ți dai seama.

Trebuie să fii conștient de cum poți utiliza limbajul corporal pentru a transmite ceea ce îți dorești.

Read More “Corpul tău vorbește. Spune oare ce vrei tu?”

Cum să supraviețuiești primului an de antreprenoriat?

Se spune că primul an de antreprenoriat este întotdeauna cel mai greu. Reprezintă un moment de cotitură, în care o afacere fie ia avânt, fie eșuează.

Studiile arată că este totodată și perioada în care majoritatea antreprenorilor renunță, capitulând în fața greutăților cu care se confruntă.

Însă tu nu trebuie să te încadrezi în această statistică. Dacă respecți câteva reguli poți nu numai să supraviețuiești, dar și să faci față cu succes tuturor provocărilor.

Read More “Cum să supraviețuiești primului an de antreprenoriat?”

A fi sau a nu fi…plăcut? Asta e întrebarea

Te-ai întrebat vreodată ce îi face pe unii oameni să fie imediat simpatizați, iar alții să nu reușească să facă o impresie bună oricât de mult s-ar strădui?

Contrar a ceea ce ai putea crede diferența nu este făcută de calitățile înnăscute, trăsături pe care le ai sau nu le ai (aspectul fizic, cât ești de sociabil, talent, inteligență etc). În realitate, a te face plăcut de ceilalți stă în puterea ta, ține de inteligența emoțională și se traduce în primul rând prin calități precum sinceritate sau empatie.

Read More “A fi sau a nu fi…plăcut? Asta e întrebarea”

Sidebar: