Brand-ul: oxigenul visului tău

Edmund Hillary este unul din primii doi alpiniști confirmați că ar fi escaladat vârful Everest. Alături de șerpașul său, Tenzing Norgay, Hillary a plantat ferm steagul Commonwealth-ului pe cel mai înalt vârf din lume în 1953.

Înainte însă de urcușul final și intrarea în legendă, Hillary s-a asigurat de două lucruri: că avea provizii suficiente și că se aclimatizase zonei din Nepal.

În prezent pentru a ajunge în vârf ai nevoie să treci prin 6 tabere. Nimeni nu pornește în ziua 1 pentru a ajunge în vârf – peste 200 de alpiniști încă se găsesc pe munte și nu voluntar sau… în viață. Pare lugubru? Este. Dar în același timp este și o lecție despre importanța unei baze solide, a pregătirilor și a respectului acordat obiectivului pe care ți-l setezi.

Ce treabă ai tu cu Edmund Hillary?

Și tu ai un vârf pe care vrei să-l cucerești și la fel ca Edmund Hillary și tu trebuie să treci prin anumite etape înainte de ultimul push spre victorie – altfel riști să devii unul din țurțurii umani care decorează versantul muntelui.

Pentru un antreprenor și brand-ul său aceste etape se aseamănă taberelor de pe Everest: pe măsură ce treci cu succes de fiecare ”popas”, brand-ul tău se aclimatizează cu nișa sa de business, cu target-ul ales și îi cresc șansele de a ajunge în vârf intact.

Vestea bună este că aceste etape se înlănțuie logic și fiecare constituie un punct de plecare pentru următoarea:

  1. Stabilești care este factorul tău diferențiator: de ce te-ar alege un client pe tine și nu pe competitorul tău – analizează piața, află cine este target-ul tău și ce nevoie îi poți acoperi.
  2. Distilezi această diferențiere într-un slogan și un logo care reprezintă angajamentul și valorile pe care ți le asumi. Asigură-te că ambele elemente sunt recognoscibile și inseparabile de brand-ul tău: cromatică, fonturi, etc.
  3. Pe baza primelor două etape creezi o hartă care îți va direcționa pașii pe viitor – strategia de
    Orice expediție de succes se bazează pe un traseu atent planificat. Ca antreprenor nu ai timp pentru tergiversări și pași greșiți. Dacă știi care este pasul următor, vei fi mai puțin probabil să eziți sau să amâni. Important este ca ceea ce ai creat la 1 și 2 să îți ofere o unitate stilistică prezentă în toate acțiunile pe care le întreprinzi cu brand-ul tău: de la website la materiale de prezentare și de la social media la evenimente pe care le organizezi – totul trebuie să poarte amprenta unică a companiei tale.
  4. Nu deveni confortabil: atunci apare riscul de a rămâne staționar. Fii mereu la curent cu ce este nou în industria ta, cere părerea clienților tăi despre brand și fii atent la ce face concurența.
  5. Alege-ți partenerii potriviți: lucrează numai cu oameni care au experiență în domeniu, care cunosc fiecare etapă în detaliu și care te pot ajuta să atingi vârful la care visezi – Hillary nu ar fi cucerit Everest fără Tenzing.

Evident ești tentat să sari peste măcar una din aceste etape din dorința de a începe cât mai repede escaladarea – doar ești sigur că le vei putea recupera mai târziu, nu-i așa?

Dar la începutul articolului vorbeam despre respectul acordat obiectivului pe care ți-l setezi. Dacă tu tratezi vârful cu nonșalanță și ca pe ceva ce ți se cuvine automat, vei observa că acesta nu te va ierta: afacerea ta vă rămâne fără aer, va deveni letargică, își va pierde relevanța pentru clienți și nu se va ridica niciodată la înălțimea așteptărilor tale.

Când aceste simptome vor apărea, va trebui să te întorci la bază și să te asiguri că de data aceasta faci fiecare pas necesar unui urcuș stabil și fără timpi morți.

La Connect Media credem cu tărie în importanța aclimatizării unui brand: știm ce poate însemna să îți pierzi din elan, să rămâi blocat și să nu știi care trebuie să fie pasul tău următor. De aceea, suntem alături atât de antreprenorii care încep să privească determinați  propriul lor Everest, cât și antreprenorii care deja au pornit la drum dar simt că au nevoie de o gură de oxigen.

Scopul nostru este de a ajuta brand-urile să treacă de la ”merge și așa” la ”merge BINEși atunci când vorbim de urcuș, credem că orice antreprenor vrea să meargă BINE.

Lasă un răspuns

Sidebar: