Există mai multe tipuri de recomandări, clasificate în funcție de calitatea lor de la nivelul 1, adică tipul cel mai puțin de dorit, fie că esți în poziția celui care primește sau a celui care oferă, până la nivelul 8, cel mai dorit tip.
Iată cum arată ele în funcție de această clasificare:
- Numele și informațiile de contact: dacă primești doar aceste informații de la o sursă de referințe este mai bine decât nimic, dar nu înseamnă prea mult.
- Permisiunea de a folosi numele sursei de recomandări: aceasta indică faptul că ți-ai dovedit credibilitatea, însă de tine depinde posibilitatea de a dezvolta mai departe relația cu eventualul client/partener.
- Testimonial și/sau scrisoare de recomandare și introducere/prezentare: reprezintă o realizare demnă de notat, care demonstrează că sursa de referințe are încredere în tine.
- Apelul telefonic de prezentare/introducere: arată un efort suplimentar din partea sursei de referințe și îți pavează calea de comunicare.
- Notă sau scrisoare de prezentare/introducere, apel telefonic și promovare: presupune un și mai mare grad de implicare din partea sursei de referințe. Reprezintă o recomandare indiscutabilă a afacerii tale, însoțită de o descriere a caracteristicilor și punctelor forte.
- Stabilirea unei întâlniri: sursa de referințe acționează în acest caz ca cineva care îți facilitează calea și transmite potențialului client/partener că are are o încredere profundă în tine și afacerea ta.
- Prezentare față în față și susținere: sursa ta de recomandare este implicată în mod activ în vânzarea afacerii, produsului tău, și nu este doar cineva care ți-a facilitat o întâlnire.
- Afacere încheiată: după ce sursa ta a descris caracteristicile și avantajele afacerii sau produsului tău, apoi încheie și tranzacția. Acesta este cel mai înalt nivel de recomandare pe care îl poți obține.
Acum că poți face diferența între o recomandare puternică și una slabă, gândește-te la recomandările pe care le-ai dat altora în ultimul timp. Dacă majoritatea sunt mai apropiate de nivelul 1, gândește-te cum poți începe să dai referințe de calitate, deoarece atunci când furnizezi în mod constant recomandări puternice pentru alții, aceștia vor fi la rândul lor dispuși să te recomande în același mod convingător.
Articol preluat de pe ivanmisner.com