Cum îi citești pe cei cu care faci networking?

Nu, nu e nevoie să fii Freud sau Jung ca să îți dai seama că există niște pattern-uri de comportament pe care oamenii le dezvoltă în anumite situații. În networking este esențial să cunoști persoanele cu care vrei să construiești o relație profesională. Iar înțelesul termenului „a cunoaște” merge dincolo de a stabili un prim contact politicos. Trebuie să înțelegi și să te adaptezi tipului de comportament al celuilalt pentru a colabora cu succes.

Experiența îndelungată de networking i-a permis lui Ivan Misner să identifice și să descrie 4 tipuri principale de comportament. Odată ce înțelegi aceste tipuri de comportament, îți va fi mult mai ușor să interacționezi cu cei pe care îi alegi ca parteneri de networking.

1. Go-getterul

O persoană întreprinzătoare, energică. Go-getterii au tendința să fie foarte orientați spre rezultate, determinați, nerăbdători. Au o atitudine de tipul „get it done now” (rezolvă lucrurile acum).

Participă la evenimente de networking pentru a face rost de afaceri noi și urmăresc să cunoască cei mai importanți oameni prezenți la eveniment.

Go-getterii cred în eficacitate și nu le este teamă să ocolească regulile. Consideră că este mai ușor să ceară iertare decât să ceară permisiune.

Sunt atât de concentrați încât pot părea reci, rezervați. Sunt foarte determinați și uită de cele mai multe ori să se mai și relaxeze.

2. Promoter-ul

Promoterul este un suporter activ, cineva care încearcă să vândă sau să popularizeze pe cineva sau ceva. Promoterii au tendința să fie foarte pozitivi, prietenoși, ba chiar norocoși.

Le place să fie mereu pe fugă și să rezolve mai multe sarcini în același timp. Ei evită confruntările și caută să se simtă bine în tot ceea ce fac.

Participă la evenimente de networking pentru plăcerea de a ieși în oraș, pentru a cunoaște oameni noi, pentru a vorbi cu prietenii lor dar și pentru a se asigura că sunt „văzuți”.

Preferă să ia prânzul cu clienții decât să lucreze la birou. Sunt oameni ai ideilor, visători care reușesc să împartă din entuziasmul lor și celor din jur. Sunt persoane care își asumă riscuri, care nu pun accentul pe analiză, ci își bazează mare parte din decizii pe intuiție.

3. Nurturer-ul

Este cineva care oferă îngrijire și protecție unei persoane sau unui lucru, ajutând-o să crească sau să se dezvolte. Nurturerii sunt de regulă foarte răbdători, grijulii și îi ajută cu plăcere pe ceilalți.

Sunt buni ascultători și preferă lucrurile făcute într-un ritm mai lent, spre deosebire de Go-getteri și Promoteri. Nu le place însă să fie împinși de la spate sau grăbiți și apreciază timpul de calitate petrecut în compania celorlalți.

Participă la evenimente de networking pentru a se conecta cu oameni pe care deja îi cunosc, pentru a întâlni câțiva oameni cu picioarele pe pământ și pentru a se concentra pe aprofundarea relațiilor.

Modul lor relaxat de a fi îi face ușor de abordat. Ei dezvoltă conexiuni puternice cu persoane care sunt la rândul lor dispuse să fie de încredere și să-i sprijine. Lucrează excelent în echipă. Nu le place însă să-și asume riscuri și preferă mai degrabă să tolereze un mediu de lucru care nu le place decât să facă o schimbare.

4. Examiner-ul

Examiner-ul este o persoană care analizează în detaliu pe cineva, un loc sau un obiect, în timp ce își testează cunoștințele sau aptitudinile punând întrebări. Examinerii sunt foarte meticuloși, eficienți, orientați spre rezolvarea sarcinilor. Caută să fie cât mai informați și să bifeze lucrurile de pe lista lor de „to do”.

Deoarece au nevoie de multe informații și sunt perfecționiști, au tendința să ia mai lent deciziile decât Go-getterii și Promoterii.

Totodată, sunt un bun partener de discuție, având cunoștințe din multe domenii. Participă la evenimente de networking doar pentru a-și promova afacerea, iar odată ce și-au atins scopul, de obicei, părăsesc evenimentul cât mai repede.

Își țin sub control emoțiile și nu se simt confortabil în prezența persoanelor extrovertite și explozive, precum Promoterii. Sunt înclinați să vadă doar partea serioasă a unei situații, dar inteligența lor nativă le conferă totuși un simț al umorului unic, ieșit din tipare.

Te provocăm să faci următorul exercițiu: Care este stilul tău de networking? Cum îți propui să îi abordezi pe cei cu un stil diferit de al tău? Cu cine crezi că ești compatibil? Cum ieși din zona ta de confort, ca să faci networking cu persoane al căror stil nu îți este atât de apropiat?

Odată ce ajungi să înțelegi și să identifici tipurile de comportament analizate mai sus, îți va fi mai ușor să te adaptezi stilului fiecărui posibil partener de networking, astfel încât, în timp, să dezvolți relații profesionale din ce în ce mai puternice.

Lasă un răspuns

Sidebar: