Dacă nu ești cumva o persoană căreia chiar îi face plăcere să cunoască persoane noi, pentru mulți antreprenori, participarea la evenimente de networking poate fi ciudată și foarte puțin confortabilă. Într-o cameră cu persoane complet străine poate fi dificil să spargi gheața și să stabilești o conexiune reală, care te poate ajuta cu adevărat să-ți dezvolți afacerea.
Schimbă-ti modul de gândire
Te poți simți mai confortabil dacă interacționezi cu un grup de invitați și îți imaginezi că tu ești gazda evenimentului (fiindcă practic, rolul unei gazde este să vorbească cu fiecare invitat și să se asigure că se simte bine). Sau poți începe prin a interacționa cu alte persoane care par la fel de intimidate ca tine, astfel îți va fi mai ușor să stabilești o conexiune.
Axează conversația pe celălalt
Care este subiectul preferat de conversație al tuturor? Ei înșiși. Atunci, după ce răspunzi la întrebările introductive, deplasează conversația spre cel din fața ta și încearcă să afli cât mai multe despre el.
Conversația nu trebuie să fie strict legată de afaceri. Discută despre cum a aflat de eveniment și cum i se pare sau pe cine cunoaște dintre invitați. Poți începe chiar cu un compliment referitor la vestimentație sau la un accesoriu pe care îl poartă. Apoi, puteți vorbi despre afacerile voastre și cum a-ți putea colabora în viitor.
Follow-up
După ce au investit timp și energie în evenimente de networking, majoritatea oamenilor se rezumă la teancul de cărți de vizită pe care le depozitează pe birou. Alții pun adresele de e-mail ale acelor persoane în lista lor de e-mail, chiar dacă nu le-au cerut permisiunea. Ceea ce nu este deloc ok, din punct de vedere etic și profesional.
Important este să construiești o relație cu acea persoană într-un mod unic și personal, prin care să te evidențiezi de restul persoanelor pe care le-a cunoscut la eveniment.
Ca follow-up, îi poți trimite acelei persoane un mesaj în care să faci referire la un subiect despre care chiar ați discutat la eveniment. Apoi, conectează-te cu toți cei pe care i-ai întâlnit la eveniment pe social media, Facebook, LinkedIn, pentru a-i cunoaște mult mai bine. Sau caută-i pe Google: poate au apărut în vreun articol de presă sau poate găsești un articol scris chiar de ei și le poți da un like, un share sau le poți lăsa un comentariu.
Networkingul nu este întotdeauna distractiv, dar este extrem de util pentru dezvoltarea afacerii tale, pentru construirea unei rețele, pentru a cunoaște oameni noi. Iar tot ce te scoate din zona ta de confort îți va aduce ceva nou, un câștig de experiență.