Networkingul este pentru oamenii de acțiune

În networking, principiul de bază este „Dăruind, vei dobândi”. Așadar, înainte de orice, ai grijă ca mai întâi să oferi tu ceva celor din rețeaua ta, dacă dorești să primești și tu o anumită favoare din partea lor.

La baza networkingului stă acțiunea fiecaruia în folosul celorlalți, pentru ca la final, toți membrii unui grup să primească ceea ce caută: oportunități de creștere a afacerii lor.

Ca în orice altă circumstanță din viață, există și în networking oameni care sunt activi și dispuși oricând să facă ceva pentru ceilalți, așa cum există și oameni care sunt în expectativă, fiindcă vor ca mai întâi să vadă despre ce este vorba, cum se întâmplă lucrurile și de cele mai multe ori ezită înainte de a oferi o referință fiindcă nu sunt siguri dacă vor să intre joc sau nu.

Este ceva cât se poate de natural, însă, pe măsură ce trece timpul și grupurile de networking se maturizează, oamenii se triază, iar cei indeciși vor trebui să aleagă cărui grup vor să aparțină: grupului care își asumă și trăiește principiile networkingului și urmează regulile pe care acesta le impune sau renunță să mai facă networking pentru că, pur și simplu, nu este pentru ei.

Așadar, care ar fi diferențele dintre un networker pasiv și unul activ?

Un networker activ invită cât mai mulți oameni din cercul lui proxim în grupurile din care face parte, are întotdeauna cărțile lor de vizită la îndemână și cel mai important, recomandă alte persoane oricând se ivește o oportunitate în acest sens.

Networkingul activ presupune totodată și reciprocitate în relația cu ceilalți. Toți preferăm să facem afaceri cu oameni care vor să facă, la rândul lor, afaceri cu noi. Prin urmare, de ce ți-ai încredința afacerea cuiva care nu este dispus să-ți întoarcă favoarea?

Există sute, poate mii de oameni de afaceri competenți și de încredere în domeniul tău care pot furniza orice tip de servicii sau produse. Nu au nevoie să cumpere ceva de la tine pentru reciprocitate. Se pot alătura unui grup de networking din care faci și tu parte, ba chiar îți pot chiar duce mai departe cărțile de vizită către alte persoane sau te pot recomanda oamenilor care au nevoie de produsele sau serviciile tale.

Un networker pasiv apelează la ceilalți ocazional drept resursă, însă din diferite motive, nu poate face networking activ cu ei. Cauzele pot fi diverse, ori reprezintă o piață îngustă la care nu-și poate aduce aportul ori nu sunt interesați să facă parte dintr-o organizație de networking sau poate sunt localizați prea departe pentru a-i recomanda în mod regulat.

Înțelegând mai limpede diferența dintre networkingul activ și cel pasiv, îți poți consolida strategia de networking, încercând să îți îmbunătățești tot timpul rețeaua cu membri de valoare.

Și nu uita, networkingul este despre rezultate, despre creștere și despre eficiență.

Lasă un răspuns

Sidebar: