Să lucrezi de acasă – oportunități și provocări

Dacă ești un antreprenor la început de drum și ai ales să-ți conduci afacerea de acasă, probabil că ai luat în calcul o serie de avantaje: economisești banii pentru chiria unui birou, ai un program mai flexibil și poți petrece mai mult timp alături de familie.

Dar te-ai gândit și la provocările care apar? Sunt mai multe tentații care îți distrag atenția, este mai greu să-ți păstrezi un program organizat, dar cel mai important este faptul că fiind departe de o comunitate de afaceri, business-ul tău nu are vizibilitate și ai șanse mai mici de a-ți clădi o rețea de relații profesionale.

  • Cum poți să-ți faci vizibilă afacerea și să dezvolți relații cu alți profesioniști din domeniu?

În primul rând trebuie să fii vizibil și activ în comunitatea ta, iar participarea la diferite grupuri de networking și/sau asociații profesionale este esențială: camera de comerț locală, organizații profesionale specifice profesiei tale, grupuri de business networking, diferite cluburi, grupuri care se reunesc în jurul unei cauze sau idei pe care o împărtășești și tu.

Poți să te implici și în organizațiile civice, de voluntariat. Un prim pas este să participi, însă ideal este să-ți oferi serviciile și chiar să-ți asumi poziții de leadership.

Trebuie să fii atent la orice oportunitate care îți oferă ocazia să dezvolți relații, adică să-ți construiești capitalul social. Vizibilitatea conduce la credibilitate, care la rândul ei determină profitabilitate.

La evenimentele de networking participă cu un obiectiv clar, stabilește ce informații vrei să obții sau ce contacte vrei să stabilești. Pregătește-ți cărțile de vizită și încearcă să cunoști o varietate de oameni. Prezintă-ți afacerea, dar petrece mai mult timp ascultându-l pe cel din fața ta. Cu potențialii parteneri programează o întâlnire ulterioară pentru o discuție mai lungă.

  • O întrebare cheie este cum te prezinți celorlalți la un eveniment de networking. Menționezi sau nu că lucrezi de acasă? Cum vei fi perceput?

Ivan Misner, specialist în networking și fondatorul BNI, numește această informație o trăsătură “neutră/ negativă” a unei afaceri. Adică, atunci când spui că lucrezi de acasă produci fie un impact negativ, fie nici un impact. Pentru unele persoane acest detaliu nu contează, însă altele nu vor fi impresionate de acest aspect, ba dimpotrivă.

Nu o să întâlnești pe nimeni care să spună : “Grozav, lucrezi de acasă! Trebuie neapărat să fac afaceri cu tine.” Este o informație care nu influențează în sens pozitiv aproape niciodată. Nu înseamnă că este o informație pe care trebuie să o ascunzi, ci pur și simplu dacă nu ești întrebat, nu o menționa până în momentul în care dezvolți o relație de afaceri cu persoanele respective și ți-ai demonstrat valoarea profesională fără a mai risca să fii supus prejudecăților.

Atunci când lucrezi de acasă trebuie să fii mai atent și mai concentrat pe găsirea oportunităților de networking care să te ajute să stabilești contacte noi, să dezvolți relații profesionale de durată și să crești vizibilitatea afacerii tale.

Poți începe chiar acum participând la următorul eveniment BNI: www.bni-romania.com.

Lasă un răspuns

Sidebar: