Smile. It confuses people. :)

“Sunt un optimist incurabil. Mă ajută să mă concentrez asupra viitorului, când lucrurile s-ar putea să nu meargă și să încerc să găsesc o soluție oricărei probleme.

Dacă conduci o echipă, pozitivitatea este o influență care se manifestă de la conducere în jos și poate fi un motivator deosebit pentru echipa ta. Persoanele pozitive nu au o zi bună; ele o fac bună. Sfaturile mele pentru o perspectivă pozitivă sunt: poartă un zâmbet în orice moment; caută binele din lume; fii proactiv în fața problemelor; vizualizează limbajul pe care o foloseşti; și spune da, mai degrabă decât nu – doar așa mi-am primit, până la urmă, porecla Dr. Da!”

Sunt vorbele lui Richard Branson, deținătorul grupului Virgin, care controlează peste 400 de companii în toată lumea. Antreprenor de la 16 ani, Richard susține că atitudinea pozitivă este una din calitățile esențiale care l-au ajutat în succesul său. Nu neagă, desigur, că au ajutat mult și inteligența, ceva moșteniri genetice, învățarea continuă… 🙂

 

Trebuie să recunosc: nu sunt o persoană care are o atitudine pozitivă în fața  trezirilor foarte matinale. Mereu am spus că, cel mai probabil, m-am născut în emisfera greșită pe pământul ăsta. Pot să stau să lucrez, să citesc și să mă distrez seara, noaptea chiar până spre dimineață. Dar, indiferent de cât de devreme ajung la somn, dimineața tot îmi e greu sa mă trezesc.

De voie, de nevoie am învățat să gestionez această tară a mea. Și, desigur, sunt multe dimineți în care am întâlniri sau prezentări și trebuie să fiu… plăcută 🙂 Vă închipuiți cum ar fi să nu țin cont de cei cu care mă văd și să îmi las atitudinea morocănoasă (temporară, dealtfel) să conducă discuțiile? Eu nici nu vreau să încep să îmi imaginez! Sunt un om de networking și de marketing. Ambele pasiuni depind de atitudine. Și ca să pot vorbi oamenilor despre cum să creeze și să mențină relații de durată printr-o atitudine deschisă, pozitivă, eu – în primul rând – trebuie să… walk the talk, vorba românului.

Pentru că “the talk” în networking spune că a avea atitudine pozitivă este a doua din topul trăsăturilor importante pentru un networker. Un studiu realizat de Dr. Ivan Misner în 2017, pe aproximativ 3400 de respondenți networkeri, a relevat o listă de 7 astfel de calități considerate foarte importante:

  1. Fii un bun ascultător. Un networker bun, spune vorba din popor, este cel care înțelege de ce omul are două urechi și doar o gură. Ascultă, așadar, ce au ceilalți de spus, pentru astfel poți să îi ajuți cu adevărat. Iar rezultatul va fi crearea unei fundații de încredere pentru relația pe termen lung.
  2. Menține o atitudine pozitivă. Primul lucru pe care oamenii îl văd la tine este atitudinea, cum reacționezi la situații. Oamenii de afaceri cu atitudine pozitivă sunt ca un magnet pentru ceilalți pentru că inspiră și creează acea stare de „empowerment”.
  3. Ajută-i pe ceilalți/ Colaborează. Oamenilor nu le pasă câte știi până nu văd cât îți pasă. Și a-i ajuta arată foarte clar că îți pasă. Mulți dintre respondenți au spus că nu sunt dispuși să relaționeze cu oameni care sunt acolo doar pentru ei înșiși. Relațiile de durată, care aduc beneficii, se construiesc între oameni care au această dorință de a ajuta și a colabora cu ceilalți.
  4. Fii de încredere. Atunci când recomanzi pe cineva, o mare parte din reputația ta este în la mijloc. Felul în care persoana recomandată se prezintă te reprezintă pe tine, cel care ai relația de încredere cu ea. Experiența spune că nu contează cât succes ai. Dacă nu ești de încredere, ceilalți te vor evita.
  5. Fii abordabil. „Oamenii vor uita ce ai spus, vor uita ce ai făcut, dar nu vor uita niciodată cum i-ai făcut să se simtă.” (Maya Angelou). Este un adevăr care se aplică foarte bine în networking, pentru că a fi abordabil înseamnă să lași o impresie pozitivă și deschisă către ceilalți.
  6. Fii sincer/ autentic. Toate aceste trăsături sunt interconectate, deci devine clar că pentru a lăsa o impresie bună, e foarte important să fii autentic. Falsitatea atrage eșecul, căci oamenilor nu le place să fie păcăliți. Simplu.
  7. Fă follow-up. Baza unei relații pe termen lung este încrederea, iar ea se câștigă construind și cultivând, în timp, acea relație. Totul începe de la follow-up. Pentru că un sertar cu multe cărți de vizită neatinse nu a făcut niciun om bogat vreodată.

Te provoc, așadar, ca începând chiar de săptămâna următoare să faci un efort conștient în a-ți îmbunătăți aceste calități şi să urmăreşti rezultatele.
Cu zâmbetul pe buze! „Confuzia” oamenilor va fi una pozitivă și memorabilă. Căci viața este 10%  ce ți se întâmplă, însă 90% este atitudinea față de întâmplări.

Happy, smiley networking! 🙂

Lasă un răspuns

Sidebar: