Ce te mână-n luptă, care este obiectivul tău în networking?

De câte ori nu vi s-a întâmplat, în echipele din care faceți parte, să stați în întâlniri cu orele fără să reușiți să ajungeți la o concluzie? Sau, și mai grav, să fiți responsabili de secțiuni dintr-un proiect fără să fie clar către ce rezultate se îndreaptă sau care este intenția acțiunilor prevăzute acolo.

Este esențial să ai un scop clar în viață

Din ambele situații de mai sus, lipsea sau nu era clar scopul întâlnirii sau al bucății de proiect pe care o aveați în lucru. Orice acțiune are o intenționalitate sau urmărește ceva, iar în business, să știi ce vrei să faci și unde vrei să ajungi îți definește evoluția, iar dacă nu ai acest scop foarte clar stabilit, nu te vei dezvolta pe măsura așteptărilor.

Benjamin Disraeli, celebru politician britanic dar și scriitor, spunea că „Secretul succesului îl reprezintă constanța pe care o ai în urmărirea unui scop.”

Așadar, înainte de a intra într-un scenariu de networking, asigură-te că îți cunoști cu adevărat obiectivul. Dacă scopul tău este să folosești grupul de networking pentru propriul interes, să fii sigur că ceilalți vor observa imediat că ești doar un distribuitor de cărți de vizită.

Este absolut firesc ca la o reuniune de networking să aștepți să și primești ceva la schimb, însă un bun networker întotdeauna are în minte, ca obiectiv principal, beneficiul celor din jurul său, mai presus de beneficiul propriu. Când vei participa la evenimente de networking, vei fi suprins să observi că vor veni oameni la tine care chiar asta îți vor spune: „Am venit să aflu cum v-aș putea ajuta sau cu cine v-aș putea pune în contact.”

Oamenii sunt un mix dinamic de intenții

În încercarea noastră de a-i ajuta pe ceilalți, suntem în același timp în căutarea unor posibile beneficii personale sub diferite forme. Atunci când participăm la evenimente de networking, atenția noastră, în mod instinctiv și aproape constant, sare de la o situație la alta, în căutarea de oportunități care să ne ajute în atingerea obiectivelor de business pe care ni le-am propus.

Pentru a-ți stabili în mod ferm obiectivul de a acționa în beneficiul celorlalți, te poate ajuta ca înainte de un eveniment de networking să-ți organizezi gândurile prin formularea în scris a obiectivului, a misiunii tale principale cu care mergi acolo. Astfel, dacă te vei concentra pe prioritatea ta numărul unu te va ajuta să lași de-o parte celelalte impulsuri care vor apărea.

Cu atenția și intențiile stabilite, vei comunica într-un mod clar și fără ambiguități, disponibilitatea de a-i ajuta pe alții să-și rezolve problemele și să-și satisfacă nevoile. Vei fi mai încrezător și mai deschis către semnalele celor din jur, iar ei vor simți acest lucru și vor fi atrași să vină către tine. Mesajul tău va inspira încredere partenerilor de networking, permițându-ți să stabilești și să dezvolți relații reciproc avantajoase.

Cel mai autentic mesaj pentru un networker este: „Mi-ar plăcea să fim prieteni, cred că amândoi vom avea de câștigat din asta. Mai mult, aș vrea să încep această relație de prietenie prin a-ți oferi ajutorul meu în orice ai nevoie”. Dacă exprimi această dorință către celălalt cu integritate, vei stabili cu ușurință relații de networking valoroase și de lungă durată, care în final vor duce la creșterea și dezvoltarea ta sustenabilă.

Tu ce obiectiv de networking ți-ai fixa pentru participarea la primul eveniment de networking profesionist? Te invităm să-l pui în practică și totodată, să ne cunoaștem, la unul din evenimentele noastre.

Lasă un răspuns

Sidebar: