Comunicarea este totul. Totul este comunicare

Comunicarea este cheia în tot ceea ce faci. Și mai ales în networking. Comunicarea reprezintă întotdeauna o provocare. Chiar dacă ai impresia că la fotbal și la comunicare se pricepe toată lumea și că nu este atât de greu să vorbești despre tine sau afacerea ta, să comunici eficient astfel încât să obții efectele dorite, nu este chiar simplu. În acest sens stau dovadă multitudinea de studii și cărți publicate pe acest subiect, programele de training disponibile, dar și existența a numeroase conflicte și relații distruse din cauza comunicării defectuoase.

Succesul în marketingul afacerii tale se bazează în primul rând pe calitățile tale de comunicator.

Trebuie să știi că există 3 moduri principale prin care poți eșua în efortul tău de comunicare:
1. Vorbești prea mult
2. Folosești termeni de specialitate
3. Comunici generalități

Oricare din aceste greșeli poate face ca mesajul pe care vrei să-l transmiți să se piardă, să nu fie bine înțeles sau să fie ignorat.
În plus, acesta poate fi greșit interpretat, poate crea neînțelegeri și confuzie și chiar întoarce oamenii împotriva ta, cauzând mai mult rău decât dacă nu ai fi încercat să comunici deloc.
În networking trebuie să ții cont de faptul că, dacă nu te adresezi cuiva din domeniul tău, trebuie să elimini termenii de specialitate din vocabular și să simplifici mesajul astfel încât oricine să te poată înțelege. De exemplu, atunci când ești întrebat “cu ce te ocupi?”, iată câteva moduri în care poți răspunde:
● În loc să spui “sunt consultant IT și analist hard drive” poți răspunde “rezolv problemele legate de computere”
● În loc să spui “sunt consultant de marketing”, spune “ajut afacerile să devină cunoscute în comunitate”

În networking este de asemenea important să nu folosești termeni prea generali. Cererile lipsite de formulări precise sunt dificil de îndeplinit deoarece nu aduc în mintea celui căruia îi sunt adresate informațiile care te pot ajuta chiar dacă poate le deține. Cu cât ești mai precis cu atât mai multe uși se deschid în mintea ascultătorului.
Pentru a fi un bun networker pentru afacerea ta trebuie să fii un profiler bun. Cu cât faci un profil mai exact clientului preferat și cu cât transmiți un mesaj mai specific, cu atât vei obține recomandări mai bune.
Să fii specific te ajută și atunci când rogi pe cineva să te ajute. De exemplu, să spunem că vrei să fii prezentat personal CEO-ului companiei X. Când rogi pe cineva din rețeaua ta de networking să te prezinte, fii exact: “Poți aranja o întâlnire de o oră la un prânz între noi doi și directorul companiei X? Este o persoană pe care chiar îmi doresc să o întâlnesc și din moment ce ne cunoști pe amândoi ar fi grozav să participi și tu.” Această rugăminte este exactă și îi oferă interlocutorului detaliile necesare pentru a se achita de sarcină cu succes.

O metodă foarte eficientă de a te obișnui să comunici un mesaj într-un mod simplu, dar specific este să exersezi. Cea mai frecventă întrebare în networking este: “cu ce te ocupi?”. Fă un exercițiu în cursul acestei săptămâni și repetă răspunsul la această întrebare până când poți formula un răspuns clar și concis într-un minut.
Un alt exercițiu pe care îl poți încerca este să identifici 10 cuvinte de specialitate pe care le utilizezi frecvent în rețeaua ta de networking și apoi să identifici pentru fiecare un termen pe înțelesul tuturor cu care poți să le înlocuiești.
De asemenea, poți exersa scriind cererea pe care o faci pentru o recomandare înainte de a o prezenta oamenilor din rețeaua ta. Conferă-i specificitate prin utilizarea numelui, companiei și profilului persoanei căreia vrei să-i fii recomandat. Realizează o imagine clară a ceea ce trebuie să caute acești oameni și să facă în numele tău. Poți arată cererea scrisă cuiva apropiat și să-l întrebi dacă este clară, concisa, specifică și dacă nu conduce la interpretări greșite.
Dacă devii un profiler eficient pentru afacerea ta nu doar că vei transmite un mesaj clar, dar îți vei asigura și succesul marketingului prin recomandări.

Lasă un răspuns

Sidebar: