Dacă ești o persoană căreia îi place să citească, există un alt mod mai bun de a aprofunda un subiect, dacă nu răsfoind o carte?
Fie că vorbim despre noi apariții sau titluri devenite bestseller, cărțile te ajută să înțelegi mai bine lumea în care trăiești, să privești lucrurile dintr-o perspectivă diferită. O carte îți poate schimba într-o anumită măsură viața dacă ne gândim la ce a spus Oliver Wendell Holmes: “O minte o dată expusă la o nouă idee nu se va mai întoarce niciodată la dimensiunile inițiale.”
Te sperie ideea de a participa la un eveniment de networking? Sau ai deja experiență în domeniu și vrei să afli noi strategii pentru a-ți dezvolta rețeaua de relații?
Citește oricare dintre cărțile următoare și cu siguranță vei descoperi informațiile potrivite pentru a face din networking aliatul tău numărul unu.
- Networking Like a Pro. Turning Contacts into Connections – Ivan Misner, David Alexander, Brian Hilliard
Ivan Misner, fondatorul BNI, cea mai mare organizație de business networking din lume, oferă un ghid complet pentru toți antreprenorii care vor să stăpânească arta networkingului pentru a-și construi și dezvolta afacerile. Autorii îți dezvăluie care sunt strategiile cheie pentru a-ți construi capitalul social, cum să-ți cultivi (nu să vânezi) relații și referințe, cum să evaluezi rezultatele eforturile tale sau cum să utilizezi instrumentele media. Orice ți-ai dorit să afli vreodată despre networking este cu siguranță discutat în acest volum: cum să-ți construiești o rețea de relații diversificată, cum ceri o recomandare, online networking, cele 10 niveluri de referințe, calitățile unui networker de succes etc.
- Cele 7 deprinderi ale persoanelor eficace – Stephen R. Covey
Cu peste 15 milioane de exemplare vândute în întreaga lume, „Cele 7 deprinderi ale persoanelor eficace” este cea mai importantă carte a secolului XXI în domeniul afacerilor.
Covey a studiat principiile după care se ghidează oamenii de succes și le-a integrat într-un program cuprinzător, dar ușor de parcurs. A creat astfel un instrument practic, care poate fi folosit cu rezultate excelente în viața de familie, în afaceri și în societate, în general. Cele 7 deprinderi formulate în urma a zeci de ani de experiență și cercetare îi deosebesc pe cei fericiți, împliniți și sănătoși de cei care sunt supuși eșecului. Covey consideră că noi și numai noi putem să ne declanșăm procesul de autoperfecționare. Avem nevoie de alt nivel, un nivel mai profund de gândire pentru a rezolva dificultățile cu rădăcini adânci. Acest nou nivel de gândire constituie subiectul prezentei lucrări.
- Secretele succesului. Cum să vă faceți prieteni și să deveniți influent – Dale Carnegie
Cu peste 15 milioane de cititori de pe cinci continente, pe parcursul a trei sferturi de secol, “Secretele succesului” este cea mai vândută carte motivațională publicată vreodată.
Sfaturile lui Dale Carnegie îți arată cum să devii un interlocutor agreabil, de ce e bine să faci complimente dezinteresate, când e cazul să te retragi dintr-o dispută, ce anume trezește dorința de cooperare a partenerilor, cum să faci o bună impresie de la prima întâlnire, cât de important este să zâmbești, prin ce strategii te poți autopromova în ochii celorlalți, în ce fel poți adresa critici fără să provoci resentimente, de ce e recomandat să-ți admiți propriile greșeli înainte de a le face reproșuri altora, cât de adevărat e proverbul care spune că „vorba dulce mult aduce“, cum să răspunzi la plângerile altora, unde se termină sinceritatea și începe brutalitatea, de ce nu funcționează pe termen lung strategia de a da ordine, cum să te ajuți ajutându-i pe ceilalți — și multe altele.
Carnegie dovedește că, în cele din urmă, ceilalți ne vor trata exact așa cum îi tratăm deoarece comportamentul interlocutorilor îl oglindește pe al nostru.
- A da și a lua. O abordare revoluționară a succesului – Adam Grant
Timp de generații, am fost obișnuiți să fim atenți doar la factorii individuali care ne aduc mai aproape de succes: pasiunea, munca susținută, talentul și norocul. Dar în ziua de azi, succesul devine din ce în ce mai dependent de modul în care interacționăm cu ceilalți. S-a dovedit faptul că atât la locul de muncă, cât și în viața de zi cu zi oamenii acționează fie ca un donator, fie ca un profitor negustor. Pe când profitorii își doresc să obțină cât mai multe de la ceilalți fără a da nimic în schimb, iar negustorii caută un schimb avantajos pentru ambele părți implicate, donatorii sunt acel gen rar de oameni care contribuie decisiv la succesul celorlalți fără însă a cere ceva în schimb.
- Nu mâncați niciodată singuri – Keith Ferrazzi și Tahl Raz
Dorești să reușești în viață? Să urci pe scara succesului personal? Secretul, după spusele expertului în networking Keith Ferrazzi, este să creezi legături cu alte persoane. Lucrul care îi diferențiază pe oamenii de succes de ceilalți este modul în care utilizează puterea relațiilor, astfel încât toată lumea să câștige.
Ferrazzi prezintă pașii exacți și mentalitatea de care se folosește pentru a lua legătura cu miile de colegi, prieteni și asociați din lista sa de contacte, oameni pe care i-a ajutat și care l-au ajutat la rândul lor.
Stilul lui Ferrazzi de a se conecta cu lumea din jurul său se bazează pe generozitate și pe a-i ajuta pe prietenii săi să se conecteze cu alți prieteni. El face distincția între construirea sinceră de relații și atitudinea vizibil disperată asociată de obicei cu termenul de „networking“. Apoi, își explică sistemul de a lua legătura cu alții prin intermediul unor principii practice și demonstrate.
Pe parcursul acestui volum, Ferrazzi subliniază strategiile atemporale comune celor mai conectate persoane din lume, de la Winston Churchill până la Bill Clinton și de la Vernon Jordan până la Dalai Lama.
- Networking is Not Working – Derek Coburn
Derek Coburn, fondatorul unei comunități de un-networking, cum o numește el, propune o nouă abordare în networking. Pornind de la experiența personală, după ce a pierdut sute de ore participând la diferite evenimente de networking, Coburn a pus la punct o serie de strategii neconvenționale, dar eficiente pentru a dezvolta o rețea de relații puternică.
În opinia autorului, pentru a-ți construi o rețea de networking, cel mai important lucru pe care trebuie să-l înveți este cum să aduci valoare clienților și contactelor tale. Odată ce ai stabilit ce ai tu de oferit poți începe să construiești o rețea în jurul tău mai degrabă decât să te implici într-una preexistenta.
Citind această carte, vei învăța printre altele, să devii cel mai bun “connector”, cea mai bună resursă, să identifici și dezvolți relații cu profesioniști renumiți în domeniile lor, sau să adaugi valoare serviciilor pe care le oferi, astfel încât calitatea clienților, afacerii și vieții tale în general să se îmbunătățească substanțial.
- Stop Networking and Start Building Business Relationships That Matter – Scott Gerber și Ryan Paugh
Scott Gerber și Ryan Paugh te învață cum să treci la nivelul următor în networking, să începi să construiești relații între comunități. În era social media, profesioniștii din diverse domenii construiesc comunități și fac lucrurile să se întâmple cu ajutorul capitalului lor social (din social media). Acești “superconnectori” înțeleg puterea relațiilor create prin interacțiunea unor lumi și comunități diferite care își adaugă reciproc valoare.
- The Charisma Myth – Olivia Fox Cabane
Cu toții admirăm acele persoane care au abilitatea de a întra într-o încăpere și a captiva întreaga atenție. În “The Charisma Myth”, Olivia Fox Cabane descrie metodele care te pot transforma într-o persoană carismatica, astfel încât să devii mai influent, mai convingător, să dezvolți relații sau să devii un lider pentru alții.
Mulți cred că oamenii se nasc având sau nu carismă. Însă nu este adevărat. Iar această carte îți arată în ce mod un comportament carismatic poate fi învățat de oricine printr-o serie de practici potrivite fiecărui tip de personalitate.
Și acum că te-ai pus la punct cu teoria, transpune în practică ce ai învățat la următorul eveniment BNI.