Despre omul din spatele afacerii, sau la ce folosește brandul personal?

Atunci când pui bazele unei afaceri sau unei cariere într-un anumit domeniu, pentru a te putea evidenția într-o lume în care competiția este din ce în ce mai acerbă, unul dintre cele mai importante aspecte îl reprezintă construirea brandului personal.

Ce e cu brandingul personal? Înseamnă să te marketezi pe tine și cariera ta încercând să influențezi modul în care te văd ceilalți și să le câștigi încrederea.

Și nu, simpla prezență în social media nu este suficientă pentru a considera că ți-ai construit un brand personal. Trebuie să muncești constant și să investești timp și energie.
Cum ai putea să te poziționezi? Incercând să răspunzi la întrebările de mai jos:
● Care sunt cele mai importante valori pentru tine și cum sunt ele reflectate de afacerea ta?
● Care este povestea din spatele afacerii tale?
● Ce competențe și cunoștințe ai care să-ți asigure încrederea celorlalți?
● Cum poți construi o relație de încredere cu ceilalți?

Prezența în online, chiar și propriul website, preferabil cu numele tău complet drept domeniu, poate reprezenta cartea ta de vizită: cei care vor să lucreze cu tine, te pot găsi înainte de a te contacta direct, află de ce să te aleagă, ce te diferențiază pe tine de competiție.
Abia după ce ai această prezentare bine gândită, complete și convingătoare, te poți gândi și să îți consolidezi încrederea și autoritatea pe rețelele sociale publicând conținut care îți reflectă punctul de vedere.

Dar până la urmă de ce te ajută un brand personal?
● Contacte mai bune
Oamenii nu se conectează cu companii ci cu oamenii din spatele lor. Ei vor să cunoască valorile care te definesc ca om înainte de a-ți deveni colaboratori sau clienți. Iar un brand personal arată aceste valori pentru ca ceilalți să le cunoască, ajutându-te să stabilești relațiile potrivite pentru tine.
● Găsește o nișă
Este greu să te faci remarcat dacă nu-ți găsești un domeniu de expertiză specific. Chiar dacă targetul demografic va fi mai îngust, șansele de a te conecta cu audiența vor crește.
● Vizibilitate crescută
Cu cât ai un brand mai puternic cu atât mai multe persoane vor vizualiza, răspândi și vor răspunde conținutului tău.

Chiar dacă nu îți dai seama deja, ai un brand personal, din moment ce poți fi găsit online. Așa că, de ce să nu îți construiești unul adecvat urmând câțiva pași simpli recomandați de Syed Balkhi – antreprenor, growth hacker și marketer.
1. Caută-ți numele pe google
Dacă nu ești mulțumit de ceea ce găsești, trebuie să încerci să remediez situația astfel încât să te asiguri ca ceea ce se afișează te onorează.
2. Fă-ți un blog
Un blog poate fi nucleul brandului tău, însuflețind toate celelalte activități online, deoarece motoarele de căutare adoră conținutul de tip blog.
Postările trebuie să fie reflecția ta online: gânduri personale, realizări, povești cu topicuri utile. Un conținut bine echilibrat îți întărește reputația online și oferă oamenilor un motiv să-ți acorde atenție.
3. Sincronizează-ți prezența pe toate canalele
Pentru a construi încredere și a deveni o prezență online recognoscibila, utilizează numele tău întreg pentru domeniul de website, dar și pe social media și oriunde este posibil, același avatar sau imagine de copertă.
4. Fii activ și de ajutor
Participă la discuții online în legătură cu afacerea, pe LinkedIn, Facebook sau Twitter.
Alege cu grijă informațiile cărora le dai share online astfel încât să-ți reflecte propriile valori. Găsește oportunități de a fi de ajutor celorlalți, fie că lansezi un website sau doar răspunzi prompt întrebărilor adresate. Încearcă să te angajezi într-un dialog cu ceilalți.

Construit așa cum trebuie, brandul personal poate contribui la succesul tău, atrăgând oamenii care gândesc la fel ca tine și care cred în mesajul tău.

Lasă un răspuns

Sidebar: