Networking: conexiunea din viața reală

networking - Photo by rawpixel.com

6.30. Ceasul de la mână vibrează ușor. E semn că trebuie să mă trezesc. Deschid geamurile. Torn o cană de ceai. Soarele răsare. Îmi spun că e o nouă zi. E timpul pentru BNI.

Diminețile de miercuri mă găsesc întodeauna la întâlnirea săptămânală de networking. Este momentul în care mirosul de cafea trezeștea mintea pentru noi oportunități.

Atunci când mă gândesc la network și networking, o serie de cuvinte încep să graviteze în universul meu vizual: rețea, pod, conexiune, legături, sistem, router, viteză, sender și receiver, construcție, comunitate.

Așadar, asemenea unui device conectat la o rețea care are puterea de a accesa mai multe surse în același timp, în viziunea mea diminețile de networking sunt canale de comunicare care îți oferă acces rapid la resurse și conexiuni pe care nici măcar nu te-ai gândit că ai putea să le accesezi.

Aș putea spune că o întâlnire de networking, asemenea unui pod, leagă două maluri sau două planuri, sau face o discontinuitate să devină continuă.

În același timp, întâlnirile BNI sunt ca un router care are capacitatea de a stoca o cantitate mare de informație într-un singur loc, iar sesiunile de networking deschid accesul la o comunitate compusă din actori diferiți, care împreună generează informație valoroasă pentru toți cei care încearcă să se conecteze.

Oricât de mult mi-ar plăcea să continui acest șir de asocieri naturale între network (rețea informațională) și networking (întâlnirile BNI sau alte astfel de sesiuni care își propun să faciliteze comunicarea între diferiți membri ai unei comunități), trebuie să recunosc că cel de al doilea termen aduce ceva în plus: viața reală.

Și oricâte comunități ar exista astăzi în mediul digital, niciuna nu are puterea de a genera conexiuni autentice, așa cum se întâmplă într-un spațiu offline de networking.

Seth Godin, într-un interviu acordat online, povestește despre provocările erei digitale. Astăzi, putem comanda orice de oriunde, o realitate care generează produse ușor de cumpărat sau fabricat.

Oricine poate produce un obiect și îl poate integra în circuitul global al marilor retaileri, așa că e normal să nu mai fim atât de interesați de produse ci să ne dorim să cumpărăm experiențe.

„People don’t want to buy things anymore, they want to buy a connection”, Seth Godin.

Networking înseamnă de fapt conexiune. Este acea experiență care încă se întâmplă în viața reală și care te conectează la poveștile noastre, ale tuturor. Așa descoperi că în spatele unei cărți de vizită se află de fapt oameni faini care găsesc curajul și deschiderea pentru a povesti despre experiențele lor și care te ajută în cele din urmă să te dezvolți.

Nu poți cumpăra încurajări de la colțul străzii și nici empatie de pe Amazon. Și cu siguranță nu poți cumpăra job-ul mult dorit și nici recomandarea de care ai nevoie pentru a semna un nou contract pentru echipa ta.

Networking înseamnă acces la o rețea de resurse care depășesc cu mult aria ta de acoperire.

Iar dacă tot vorbim de acoperire, poți să îți imaginezi următorul exercițiu: rețeaua ta de wi-fi acoperă cei 60 de metri pătrați, atât cât are apartamentului tău, în timp ce rețelele tuturor oamenilor dintr-o sală acoperă poate un oraș întreg.

Pe scurt, atunci când ajungi la o întâlnire de networking gândește-te că potențialul de noi oportunități se întinde pe o suprafață pe care de cele mai multe ori nu o poți estima. Tu oferi acces la contactele tale, în timp ce colegul de lângă tine îți poate oferi acces la contactele lui. În același timp, contactele contactelor colegului tău pot deveni contactele tale.

Bineînțeles, lucrurile nu sunt atât de simple precum încerc să le argumentez în acest articol. De ce nu? Pentru că în acest lanț de conexiuni, apare un plug-in fără de care e posibil să pice întreaga rețea și să dispară orice conexiune: încrederea.

Conexiunea nu înseamnă doar legătura dintre două sau mai multe părți, ci și podul pe care îl construiești între aceste părți. Pe scurt, relațiile au puterea de a te teleporta rapid într-un univers al posibilităților, însă mai întâi de toate ele trebuie construite, iar construcția înseamnă timp și implicare.

Dăruiește, construiește, aprofundează.

Atunci când întâlnești pe cineva nou, nu te întreba doar ce poți să obții din acea nouă oportunitate, ci întreabă-te ce poți mai întâi să oferi. Be a giver, not a taker.

Cele mai memorabile exemple din „Give and Take”, cartea semnată de Adam Grant, sunt despre cei mai influenți leaderi din lume, iar ei au ceva în comun. „Acel ceva” este faptul că ei dăruiesc înainte să ceară.

Fii curios și pune întrebări, găsește o conexiune reală. Întreabă-te dacă cel pe care tocmai l-ai cunoscut este pasionat de vreun sport anume. Călătorește? Are copii? Ce îi place cel mai mult la ceea ce face? În ce fel de proiecte își propune echipa lui să investească în noul an? Dar el? Cu ce departamente lucrează?

Acum mergi și mai departe: întoarce-te la birou cu câteva insight-uri despre oamenii noi pe care i-ai întâlnit, construiește și aprofundează.

Poți folosi noile lucruri pe care le-ai descoperit pentru a propune noi oportunități de colaborare, pentru a începe o etapă de research sau pentru a deschide un dialog pe mail, de data asta mai prietenos.

networking - Photo by rawpixel.com

Lasă un răspuns

Sidebar: