Dacă ești cea mai de succes persoană din încăpere, probabil e bine să schimbi încăperea.
Articol scris de Ivan Misner, fondatorul BNI, cea mai mare rețea de networking prin recomandări.
Am auzit cu toții sfatul „devii ca persoanele cu care petreci cel mai mult timp“. Asta, teoretic, înseamnă că trebuie să te înconjori de oameni de succes (indiferent de felul în care definești tu succesul). Mai mult, ar trebui să îți ridici singur ștacheta de-a lungul timpului.
Pentru că am condus cea mai mare rețea de networking prin recomandări pentru mai mult de trei decenii, am învățat un lucru foarte important: în general, la vârf nu este aglomerat. Aglomerația este mai jos. Totuși, cum faci network up (networking peste nivelul tău)? Iată cinci recomandări care te vor ajuta:
1. Du-te în locurile unde se află oamenii de succes
Cu toții ne aflăm în momente diferite ale carierei, așa că cel mai bine este să începi prin a determina unde ar trebui să fii pentru activitățile de „network up.”
Când eram mai nou în domeniul afacerilor, am decis să mă alătur unui club de networking social, Rotary. De asemenea, organizații precum camerele de comerț înternaționale sau BNI sunt lucruri excelente care te pot ajuta să te dezvolți. Mai târziu, m-am implicat în consilii consultative ale organizațiilor non-profit. Mulți jucători grei din sfera afacerilor pot fi găsiți acolo
2. E foarte bine dacă simți disconfort
Dacă nu te simți inconfortabil să te conectezi cu cineva, probabil că nu țintești suficient de sus. Și mie mi s-a întâmplat asta! Înțeleg foarte bine cum te poți simți. Cu toate acestea, depășește-ți această limită și du-te să-i vorbești. Disconfortul este exact semnul că aceea este exact persoana potrivită.
3. Adaptează-te la context
Dacă este posibil, găsește un mod de a conecta contextul în care vă aflați cu ceva ce urmează să vorbești. De exemplu, eram la o sesiune de autografe cu un vorbitor renumit. Problema consta în faptul că audiența era încă la masa, mânca, așa că nimeni nu venea să ia autograf. Așa că l-am abordat și i-am spus ce am pățit eu la un eveniment similar, când singura persoană care a apărut la eveniment era… mama. Ea s-a comportat atunci ca un fan și a făcut atâta vâlvă în jurul meu, încât lumea a început să se adune în jur să vadă despre ce e vorba. A fost un început stânjenitor care s-a finalizat cu un success răsunător.
Vorbitorul care urma să ofere autografe a fost atât de amuzat, încât ulterior m-a invitat să iau parte într-o organizație profesională care are întâlniri în toată lumea.
4. Află ce interese au
Acesta este un punct cheie. Dacă știi că anumiți oameni vor fi prezenți la un eveniment, caută-i înainte pe internet și află la ce proiecte lucrează, apoi abordează așa discuția. Dacă nu ai făcut această cercetare – întreabă-i care sunt proiectele la care lucrează și îi entuziasmează.
5. Adu valoare
Acesta este cel mai important punct. Dacă poți găsi un mod în care să-i aduci valoare adăugată – vei rămâne în memoria sa. De exemplu, am avut oportunitatea să discut cu Richard Branson, căruia i-am pus întrebări despre proiectul la care lucra la momentul respectiv, „The ”B Team” or the Business Team”. Când am început discuția, era plin de încântare. L-am întrebat dacă pot să-l ajut. În timp ce se gândea, i-am propus să facem un video pe care să-l împărtășesc cu publicul meu, așa că am făcut împreună acest video, pe care l-am postat pe blogul meu.
În final, amintește-ți că dacă ești cea mai de success persoană din încăpere, probabil ar trebui să schimbi încăperea. Un început bun ar fi aceste aceste 5 recomandări cu care poți să faci „networking up” .
National Director, BNI România