Networking-ul în social media dincolo de like și share

Social media este poate cel mai la modă subiect zilele acestea. De la cât mai scad acțiunile Facebook la cum să ne protejăm datele personale cât mai bine, astfel încât să nu fim manipulați, ezităm permanent între a preamări sau a blama rețelele sociale.

Pornite inițial ca niște platforme de comunicare a unor aspecte de viață personală cu cei foarte apropiați, rețelele de social media au devenit adevarate platforme de advertising de care orice afacere încearcă să profite.

Conectarea pe site-urile de socializare s-a transformat dintr-o activitate de nișă, într-un adevărat fenomen ce cuprinde zeci de milioane de utilizatori de internet.

Da, aici este și un loc de networking pentru că, până la urmă, totul se rezumă la o rețea: de prieteni, de cunoștințe sau de parteneri. Așadar, pe lângă faptul că poți să relaționezi față în față cu cineva la un eveniment de networking, în online poți să te conectezi cu sute, ba chiar mii de potențiali clienți.

Networkingul realizat pe social media te poate ajuta să accesezi piețe noi și să-ți perfecționezi propriul serviciu cu clienții. Însă, este important să știi cum să alegi persoanele cu care te conectezi online, fiindcă există două tipuri diferite de networkeri online: cei activi, care postează și cei care doar urmăresc sau caută anumite lucruri („the posters” and „the seekers”).

Afacerea ta este un „poster”, ceea ce înseamnă că tu postezi activ informații utile, resurse, ponturi și oferte. „Seekerii” sunt clienții tăi, cei care caută activ produsele sau serviciile tale, pe care îi vei identifica în zone de discuție, forumuri, grupuri sau pagini de fani.

Atunci când cauți online contacte de calitate, începe cu platforme de conectare precum LinkedIn și caută networkeri de nivel înalt (High-Level Networkers – HLN) și vei recunoaște un HLN atunci când îl vei întâlni. Acesta este activ online, are cel puțin 500 de conexiuni și are un profil puternic și bine pus la punct. Dar înainte de a te conecta online cu cineva, asigură-te că măcar una dintre aceste trei caracteristici să fie prezentă.

Atunci când trimiți o cerere de conectare, nu trebuie să te intimideze faptul că nu cunoști persoana respectivă, dar ai grijă ca în abordarea ta, accentul să fie pus pe cum poți tu să ajuți persoana respectivă și nu pe cum te poate ea ajuta pe tine.

Conexiunile de tip target market reprezintă un grup de consumatori pe care compania ta îi țintește prin produse și servicii. Îi identifici prin introducerea de cuvinte cheie în secțiunea de căutare a site-urilor de social media sau în grupuri de discuții din aria ta de interes. Ei sunt cei care postează de obicei întrebări online, deci cu alte cuvinte, ei sunt cei care te caută pe tine.

Cheia este să te alături grupurilor și discuțiilor care au segmente din piața la care vrei tu să ajungi. Poți să le trimiți o invitație de conectare și totodată, să le comunici faptul că împărtășiți aceleași valori, iar tu urmărești în acest mod să-ți mărești rețeaua de networking.

Poți să găsești aceste grupuri și pe LinkedIn. Caută grupurile la care simți că îți poți aduce contribuția și apoi verifică nu doar care dintre acestea au cei mai mulți membri, ci și care sunt cele mai active.

O altă metodă pentru a-ți identifica online piața țintă este să analizezi metodele de marketing ale competitorilor tăi pentru a afla unde își promovează link-urile și postările, fiind o afacere care oferă produse și servicii similare cu ale tale.

Grupuri și discuții

Grupurile și zonele de discuție pe social media sunt peste tot pe internet, pe Facebook, LinkedIn, Twitter sau Xing. Multe dintre acestea au comunități separate pentru persoane cu aceleași interese, unde se pot aduna și conecta. Este important să găsești câteva astfel de grupuri și nu doar să te alături lor, ci și să le monitorizezi și să te implici activ în discuții.

Blogurile reprezintă un alt tip de de forumuri de discuții pe internet. Acestea sunt locuri în care poți interacționa rapid cu piața ta țintă și în care te poți conecta ușor cu HLN.

Fan pages

Orice platformă de social media utilizezi trebuie să fii creativă, iar prin intermediul ei să găsești modalități pentru a genera valoare și a aborda piața țintă. Una dintre cele mai bune metode pentru a realiza acest lucru și pentru a te poziționa ca lider în domeniul tău este să-ți lansezi o pagină de Facebook, asta dacă nu ai făcut deja acest lucru.

Fanii sunt entuziaști, iar dacă le place ceea ce văd și ceea ce citesc, se vor conecta cu tine, îți vor deveni suporteri loiali și le vor spune despre tine și prietenilor lor.

După ce ai realizat această pagină, acordă atenție analizelor sau ceea ce Facebook numește “insights”. Poți afla date demografice despre urmăritorii tăi, precum vârsta, sexul sau locul geografic de unde sunt aceștia.

Monitorizează cine devine fanul tău, cum interacționează el și cât de des postează. Aceste informații te vor ajuta să decizi unde și pe cine ar trebui să mai vizezi online. Una dintre diferențele care există între un profil de Facebook și un fanpage este că poți trimite mesaje simultan, tuturor fanilor tăi, prin postările pe care le poți face pe pagină. De asemenea, poți să utilizezi funcția “suggest to friends” pentru a le cere prietenilor tăi de pe Facebook să se alăture paginii tale.

Este o metodă foarte bună de a te conecta cu piața ta, pentru că se bazează în special pe contacte care au optat să devină parte din comunitatea ta.

Nu uita însă să generezi permanent conținut de calitate, altfel fanii te vor părăsi, nu vor reacționa la ceea ce postezi, iar comunitatea ușor-ușor va dispărea. Așadar, în social media, “content is king”.

Lasă un răspuns

Sidebar: