Networking-ul: test de compatibilitate în viață dar și în business

Am participat de-a lungul timpului la multe evenimente de networking. Am și organizat o bună parte dintre ele. Experiența aceasta mi-a dat ocazia să observ cum oameni de altfel foarte bine intenționați care merg la astfel de evenimente se focusează pe aspecte care nu îi prea ajută în realitate să dezvolte relații “ sănătoase” de networking.


Cunoașteți probabil la fel de bine ca mine ”dealer-ul” de cărți de vizită, cel care vine cu simplul gând de a împărți, cu generozitate, în stânga și în dreapta, cărțile de vizită până i se epuizează pachetul. Misiune îndeplinită !
Rezultatele însă se vor lăsa mult așteptate pentru că în networkingul adevărat calitatea contactelor pe care le obții este mult mai importantă decât cantitatea acestora. Degeaba ai oferit 100 de cărți de vizită dacă nu ai reușit să inițiezi o relație măcar cu unii dintre oamenii întâlniți la eveniment. Dacă ei nu ajung să afle despre tine, să te cunoască, să le stârnești interesul pentru a le câștiga ulterior, în timp, încrederea, efortul tău e inutil și nu înseamnă networking.

De ce implicarea și dedicarea sunt condiții esențiale în networking ?
Networking-ul este despre relații iar relațiile se construiesc în timp, cu efort, și energie, cu implicare de ambele părți. E ca în viață : când ești la început de relație vrei să petreci timp cu celălalt, să îl cunoști mai bine, să îl descoperi, să îi afli nevoile, pasiunile, idealurile, etc. La fel și în networking, o dată stabilit un contact, ”greul” abia începe : trebuie să faci follow up, să te întâlnești cu persoana respectivă, să afli mai multe despre ea și afacerea pe care o are, despre valorile în care crede, să vezi cum o poți ajuta să crească și cum te poate ajuta ea pe tine să te dezvolți. Timpul investit în aprofundarea relației produce” roade sanatoase “ care se văd pe termen lung.

Fiecare antreprenor își vede business-ul ca pe o parte din el, bucațică născută din ambiția, sufletul, din munca sa . Iși creează echipa după propriile principii și valori, investește timp, dedicare și implicare în business până când acesta ajunge autonom.
Rețeaua de networking se dezvoltă la fel: în timp cu implicare și dedicare. Cu focus pe calitatea relațiilor dezvoltate și nu pe cantitatea acestora. Dacă dăruiești energie și timp pentru a dezvolta relații de calitate atunci când faci networking, te poți astepta la rezultate frumoase. Altfel nu se poate.

Networkingul este și despre compatibilitate
Dacă dai dovadă de această răbdare în a cultiva relații durabile vei descoperi, fără îndoială, persoane cu care rezonezi : cu unii mai mult, cu alții mai puțin. Vei descoperi ce înseamnă compatibilitatea și cât este ea de importantă într-o relație de afaceri, la fel de importantă ca în viața personală. Vei găsi oameni cu care împărtășești aceleași idealuri, cu care vrei să pornești proiecte ambițioase, care te completează și îți dau motivația de care ai nevoie.
Și ca să mă întorc la experiența pe care o invocam la început, dacă ar fi să rezum totul într-o singură remarcă aceasta ar fi : investește-ți timpul și energia în relațiile care simți că te implinesc, atunci când simți că rezonezi cu persoanele respective atât pe plan personal cât și profesional. Restul vine de la sine.

Claudia Bircaș este specialist în dezvoltarea personală iar misiunea ei este să îi ajute pe antreprenori și nu numai să își răspundă la întrebări precum:

Îți dorești să ai impact asupra celor din jur?

Ai o pasiune pe care vrei să o dezvolți și care te poate ajuta să crești?

Îți dorești să poți explica exact ceea ce faci pentru ca oamenii  să vină la tine și să înțeleagă cum îi poți ajuta?

Vrei să îți vinzi produsele sau serviciile celor care au nevoie și rezonează cu ele?

Claudia produce și moderează o emisiune online, Dincolo de credințe și convingeri, unde îi ajută pe oameni să se conecteze cu cei cu care rezonează învățând să comunice eficient mai ales în mediul online.

Lasă un răspuns

Sidebar: