Tu cu ce viteză vrei să îți crești business-ul? Află cum îți poate accelera speed networking-ul afacerea 

În epoca vitezei, cu toții am auzit despre speed dating, întâlnirile pe repede-înainte, într-un cadru organizat, care pot fi amuzante pentru persoanele care doresc să cunoască pe cineva. Ei bine, află că există și speed networking, pentru domeniul afacerilor.

Exercițiile de speed networking reprezintă un mod distractiv, dar și eficient de a stabili numeroase contacte într-un cadru diferit față de evenimentele standard de afaceri. În general, aceste exerciții constau în a dialoga față în față cu câte o persoană pe rând, pentru un interval scurt de timp, aproximativ 1-2 minute.

Speed networking-ul prezintă o serie de avantaje, fiindcă sunt o modalitate excelentă de a întâlni alți profesioniști în afaceri într-o perioadă scurtă de timp și sunt un prilej de a te face vizibil sau remarcat într-un mod rapid.

Dezavantajul apare atunci când te gândești că este suficient doar să participi la o sesiune de networking, o astfel de discuție rapidă. Partea de speed este valabilă doar pentru început, fiindcă după aceea, ca și în cazul speed dating-ului, totul depinde de cât de mult ești dispus să investești în dezvoltarea relației cu cei pe care i-ai întâlnit. Pentru a funcționa cu adevărat, trebuie să faci și networking clasic, adică să pornești de la contactele stabilite și să le dezvolți de-a lungul timpului în relații credibile care conduc la parteneri de referințe „profitabili”.

Deși în speed networking există asemănări cu speed dating-ul, există totuși o diferență subtilă, dar semnificativă pe care trebuie să o remarcăm.

Speed dating-ul presupune eliminarea unei mari părți din potențialii pretendenți, astfel încât să nu pierzi timpul cu oameni cu care nu ai nici un interes comun sau nici o atracție. Se presupune că vei lua legătura doar cu cei cu care s-a produs o conexiune în timpul exercițiului.

Însă, speed networkingul nu este utilizat la adevăratul potențial dacă este folosit ca o metodă de a elimina posibile surse de referințe. A dezvolta o bază puternică de referințe presupune dezvoltarea de relații cu o varietate de oameni, chiar și atunci când pare că nu aveți nimic în comun.

Cum poți folosi cât mai bine speed networking-ul ca un instrument pentru a dezvolta colaborări profesionale viabile?

Pornește cu rezultatul final în minte

Nu ești acolo să prinzi peștele cel mare sau să elimini surse de referințe. Ai venit pentru a găsi modalități să te conectezi cu fiecare persoană cu care ai oportunitatea să vorbești pentru un minut sau două.

Dacă privești acest exercițiu ca pe un fel de catalizator, atunci ești pe drumul cel bun. Chiar dacă, realist vorbind, nu vei deveni prieten cu fiecare persoană din încăpere, îți vei crește sursele potențiale de referințe întâlnind atât de mulți oameni la un loc.

Condu exercițiul ca pe un mini-interviu

Gândește-te ce poți afla despre persoana din fața ta astfel încât să descoperi cum îl poți ajuta în viitor. Nu te concentra doar să-i „spargi baza de date” și să afli pe cine cunoaște și cum îți poate fi ție de folos. Pentru a obține beneficii în mod reciproc, pune întrebări despre cum poți tu ajuta noua ta sursa de referințe.

Ia notițe

Notează informațiile pe care le afli, care sunt interesele și obiectivele persoanei din fața ta, pentru ca apoi să poți afla cum poți tu să contribui la dezvoltarea ei.

Follow-up

Dacă nu iei legătura cu persoanele întâlnite, nu vei fi reușit decât să-ți pierzi timpul, adică exact ce încercai să eviți prin participarea la un astfel de eveniment. Strânge cărțile de vizită ale celor cu care ai vorbit în timpul exercițiului. Magia se întâmplă după eveniment, în săptămânile și lunile ce vor urma.

Stabilește întâlniri cu fiecare persoană, dar nu pentru a-i convinge că au nevoie de produsul tău, dar cu intenția de a vă cunoaște mai bine, de a afla ce nevoi au și cum poți avea un impact pozitiv în viața lor.

Speed networking-ul funcționează dacă e folosit cum trebuie. Poate fi un mod distractiv și dinamic de a-ți urmări propriul obiectiv de a avea o afacere de succes bazată pe word-of-mouth.

Lasă un răspuns

Sidebar: