Cei 3 anti-networkeri

Desigur, între atoatecunoscătorii și atoateștiutorii (da, toată lumea se pricepe la fotbal, afaceri și politică), mai nou a apărut specia networkerilor atoateștiutori. Pe sistemul, „Dacă nu faci networking, nu exiști!”.

Ei dau sfaturi online, dar sunt prezenți și în mediile offline în care se face networking, cum ar fi conferințe, evenimente sau workshopuri.

Networkerul de Casino

Pe networkerul de Casino îl poți identifica după două caracteristici: cărțile de vizită în număr de 100 bucăți, calde, printate, aduse direct de la tipografie și viteza cu care el/ea se grăbește să împrăștie în toată sala materiale proprii. Nu te privește niciodată, fiindcă mereu este atent doar la cutia de cărți de vizită care trebuie să scadă ca volum.

Mi-l și imaginez a doua zi la muncă, zicând: „Șefu, aseară am făcut networking. Iată, am epuizat cele 100 de cărți de vizită de ieri!”

În ambele versiuni, pasul imediat următor este „Hai să ne tragem un scaun lângă telefon și să așteptăm să duduie afacerea!” sau „Hai să îi sunăm sau să le dăm un mail ca să îi intrebăm dacă mai așteptăm mult cu contractele alea.”

Cel cu solicitările premature

Mulți fac confuzii majore între activitatea de networking și vânzarea directă. Are ceva de vândut? Atunci indiferent ce anume îi vei spune, toate discuțiile conduc spre o singură concluzie: El are ceva de spus. El are ceva de demonstrat. El are ceva de vândut!

Iar tu ești acolo ca să cumperi! De ce? Pentru că ai o țintă pe frunte! Altfel, de ce te-ai afla pe domeniul lui de vânătoare?

Noul tău cel-mai-bun-prieten

L-ai întâlnit la un eveniment recent de networking și ați schimbat 2-3 fraze? Păi e clar! Sunteți din același trib!

Cum îl recunoști?

Înainte de a-i răspunde la salutul zgomotos din celălalt capăt de sală, te ajunge din 3 pași și te îmbrățișează/sărută zgomotos pe ambii obraji.

Deși cele trei tipologii de anti-networkeri par specii diferite, trăsătura lor comună este disperarea.

Din păcate, disperarea nu este vandabilă și cu atât mai mult nu va genera recomandări. Amintește-ți și observă comportamentele de mai sus atunci când mergi la evenimentele de networking, chiar dacă acestea sunt foarte îndepărtate de modul cum procedezi tu.

Networkingul seamănă mai degrabă cu agricultura și foarte puțin cu vânătoarea.

Referință articol, Ivan Misner – fondatorul celei mai mai rețele de networking prin recomandări, BNI.

Lasă un răspuns

Sidebar: