Puterea lui „Mulțumesc”

multumesc

Acum câteva luni am distribuit pe o rețea de socializare o postare a unui bun prieten, care la câteva minute după, mi-a trimis un mesaj în care-mi spunea doar atât: „Mulțumesc!”

Recunosc că m-a blocat mesajul lui, fiindcă mie mi se părea că făcusem un gest neînsemnat, însă el a fost atât de impresionat, încât s-a oprit din tot ce făcea ca să-mi mulțumească pentru acea postare. M-am simțit valorizată, nu doar fiindcă făcusem un lucru bun pentru un prieten, ci pentru că, din acel moment m-am simțit mult mai conectată de acel om.

Mi-am dat seama că uneori cerem și chiar primim lucruri foarte valoroase: informații, sfaturi, contracte de la clienți vechi sau noi, uneori chiar recomandări de afaceri, iar din toate aceste lucruri pot rezulta contracte și chiar plăți cu sume considerabile. Dar imediat după ce se întâmplă, ne întoarcem la viața noastră agitată și uităm gesturile pe care persoanele respective le-au făcut pentru noi.

Uităm acest simplu, direct și minunat gest de a spune „Mulțumesc!

Cu toate acestea, chiar dacă pe moment uităm, vine un moment când ne reamintim de acei oameni care ne-au dăruit din timpul, contactele sau chiar banii lor și revenim la ei cu un telefon:

„– Alo, amice, ce mai faci? (nu mai așteptăm răspunsul lor, că nu asta ne interesează, ci intrăm direct în subiect) Mă gândeam la tine și mă întrebam dacă tu m-ai putea ajuta cu ceva (inserează aici solicitarea)”.

Apoi, după un timp, se repetă povestea:

„– Alo, amice, ce mai faci? (nu mai așteptăm răspunsul lor, că nu asta ne interesează, ci intrăm direct în subiect) Mă gândeam la tine și mă întrebam dacă tu m-ai putea ajuta cu ceva (inserează aici solicitarea)”.

Și după ce trece o altă perioadă de timp, ne vom întreba de ce nu ne mai răspunde la telefon.

Știm că trăim cu toții într-o lume extrem de agitată, în care uităm să spunem chiar și lucruri simple precum „Mulțumesc!”, însă, iată ce putem face pentru a îmbunătăți relațiile cu cei din jurul nostru, fie că sunt colegi, clienți, colaboratori sau prieteni.

Sună-ți clienții din când în când, doar pentru a le mulțumi sau pentru a-i întreba ce feedback au în urma ultimei voastre colaborări. Dar atenție, poartă această conversație fără a încerca să le vinzi altceva.

Ține-ți sursele de referință conectate cu statusul lucrărilor pe care ți le-au recomandat. Spre exemplu, dacă cineva ți-a recomandat un avocat, de pildă, sună-l înapoi pentru a-i comunica faptul că ai mers să te întâlnești cu acel avocat și astfel, ți-ai rezolvat problema. Și bineînțeles, nu uita să-i mulțumești pentru recomandare.

Odată ce ai prins un client mare, prin recomandarea cuiva, ar fi politicos dacă i-ai oferi o mică atenție celui ce ți-a recomandat clientul respectiv, iar un cadou sau un prânz însoțit de surâzătorul „Mulțumesc!” este perfect.

Înainte să ne întoarcem la treburile noastre, hai să observăm că există medii și întâlniri unde a spune „Mulțumesc!” este firesc, este un mod de viață. Poți face networking, să schimbi recomandări și să mulțumești într-un mod programat AICI.

Lasă un răspuns

Sidebar: